• Anonym (Orolig)

V 6+4 idag och bruna flytningar nu på morgonen.

Vet ju att det är helt omöjligt att säga både för er och mig. Men visst börjar ofta missfall så? Tycker att molvärken var lite extra tydlig förut men nu är den mer som den brukar när den kommer. Första flytningen imorse kom på pappret när jag torkade mig och var något åt det röda hållet men mer brunt. Nu när jag kissade kom det även då när jag torkade mig fast mer beige och mindre än förut ....Hade mf/ma i februari och det började med värk under en hel dag , lite kraftigare än den molvärken som ibland kommer och på kvällen började bruna flytningar som övergick i blod och så tilltog det i två dagar tills "det" slutligen kom ut. Hjälp jag är så orolig!! Hade sett fram emot en skön promenad om en stund men nu vet jag inte om jag vågar? Fast å andra sidan kan jag väl inte hindra ett eventuellt missfall genom att ta det lugnt och vila??

Så tacksam för svar!!

• Svar på tråden V 6+4 idag och bruna flytningar nu på morgonen.
  • EpicNurse

Precis, du kan inte påverka om det blir missfall eller ej, och lite brun flytning är oftast ingen fara!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Orolig)
    EpicNurse skrev 2017-05-02 11:12:26 följande:

Precis, du kan inte påverka om det blir missfall eller ej, och lite brun flytning är oftast ingen fara!

Visst var det du som jobbar med sånt här? Är det en stor andel av era såna här fall som inte är mf , eller är det vanligaste att det faktiskt är början på mf?
  • Anonym (Orolig)

När det inte beror på mf, vad brukar det istället bero på då?

• Anonym (5-barnsmor)

Det kan gå åt vilket håll som, det är bara att avvakta.

• Anonym (Orolig)

I samband med ökad molvärk känns det inte hoppfullt i alla fall.

• Anonym (S)

Min missfall började så...

• Anonym (J)

Har haft två missfall, och de började med bruna flytningar.

Ena gången började det blöda mer efter några dagar, och andra gången fick jag en liten brun flytning, och sen inget mer förrän efter tre veckor.

Dessutom har jag haft småblödning vid graviditeter som inte blivit missfall, men de har varit röda och inte bruna.

• Anonym (Orolig)

Nu är det rött med små klumpar i ...

• EpicNurse
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-02 11:19:07 följande:

Visst var det du som jobbar med sånt här? Är det en stor andel av era såna här fall som inte är mf , eller är det vanligaste att det faktiskt är början på mf?

Skulle säga att 80% av de som får blödning i tidig graviditet (som är yngre än 40 år) inte får missfall! Det är jättevanligt. Men det kan så klart vara början på missfall också.

Oftast kommer blödningen från tappen eller slidan för att ett litet blodkärl brustit. Man har lättblödande och sköra slemhinnor som gravid! Man kan lätt börja blöda efter samlag/ansträngning/toalettbesök.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mia86a
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-02 15:26:41 följande:

Nu är det rött med små klumpar i ...

Nä vad trisst! Jag håller tummarna att det inte kommer nå mer...!
  • Anonym (Orolig)

Med tanke på värken så är jag ganska säker på missfall. Men man håller ju ändå hoppet uppe på nåt vis. Tänk om ...

Svar på tråden V 6+4 idag och bruna flytningar nu på morgonen.