Vad kan det vara för något?
Hej vänner.
Jag har haft såå ont i underlivet från och till, är snart inne på tredje veckan med smärtor. Jag hoppas att någon av er där ute kan tipsa mig om vad det kan vara för något.
Första jag kände av var som en stor tyngd som tryckte neråt i slidan. Jag kunde varken sitta eller stå, gjorde jätteont i ca 2 dagar. När det var som värst hade jag även feber. När jag skulle kissa kändes det även som att något skulle åka ut.. sedan avtog det.
Nu har jag istället stickningar och typ kramp i underlivet. Ibland kan jag inte sitta ner för att det sticker så. Jag har alla tänkbara symptom på en graviditet som humörsvängningar, trötthet och illamående. Jag har fått som en karta av ådror på brösten som ömmar något så fruktansvärt. Min mage växer också, jag hoppas att det inte är någon skengraviditet.
Jag har oregelbunden mens vilket gör det svårt för mig att veta när jag kan testa mig, men enligt mina försök till beräkningar är jag sen 2-3 veckor. Men alla test visar hittills negativt.
Jag har varit i kontakt med både barnmorska och gynekolog som tycker att jag ska avvakta minst en vecka till. De trodde på ägglossning, men jag har aldrig haft så ont innan och min ägglossning bör redan ha varit. Brukar man annars ha övriga symptom vid äl? ovissheten gör mig så orolig. Jag hoppas på en graviditet, har försökt länge, men smärtan får mig att tro att chansen är liten..
Så vänner där ute, har ni några aningar om vad det kan vara? Hade ni själva dessa känningar i början av graviditet? Eller är det vanligt vid Äl?