• Lulo

    Välja bilbarnstol

    Nu har lilleman växt ur babyskyddet och måste ha en bilbarnstol. Jag har fastnat för tre modeller i olika prisklass. Vill gärna ha era tips, råd och åsikter! Besafe iZi plus, Axkid minikid och Maxi cosy moby. Pojken är ett år och bilen är en Volvo V70.

  • Svar på tråden Välja bilbarnstol
  • sairda

    Vår britax max way passar utmärkt i vår volvo v70. Dock var det inte en sån du fundera på ser jag men tänke tipsa ändå :) den har bra skydd från sidan. Rätt liten mot andra jag valde mellan och sonens huvud har aldrig fallit då han sover ( körde i en väns bil som har en maxi cosy mobi och då föll huvudet nästan direkt då han somnat, dock är det ju olila för olika barn ) men jag är supernöjd. Min son är 13 månader och 81cm lång och har fortfarande massa plats att växa i stolen :)

  • MarcusGuest

    Jag surfade också runt på bilbarnstolar och kollade upp tester, men så hittade jag den här sidan som sammanstället resultat från bilbarnstol test från flera källor och listar de bilbarnstolar som har bäst snittpoäng. Det gjorde det snabbare för mig att få en bra överblick hur olika modeller står sig i tester.

Svar på tråden Välja bilbarnstol