• Penny333

Avstånd

Jag är en tjej på 32 med ett distansförhållande nu i 3 år. Väldigt skönt och jobbigt.

Planer är att flytta ihop. Har en tanke om att plugga till förskolelärare. Men känns ganska tufft och plugga nu i min ålder då även vi funderar på att skaffa ett barn med. Känner mig jättekluven vet inte vart jag ta vägen eller om man ska släppa allt och bara gå vidare själv. Fast jag trivs jättebra med min kille. Allt känns bara jobbigt.

• Svar på tråden Avstånd
  • Molly57

Vad är det som känns jobbigt? Att flytta ihop? Om du trivs med honom tycker jag ni ska ge det en chans! Man är aldrig för gammal för att plugga - följ dina drömmar.

• Jdkdnxn

Kan varmt tipsa om distansutbildningarna. Jag läser själv på karlstadsunniversitet (på distans till grundskollärare) och har kunnat komplettera med heltidsjobb när jag inte varit gravid och sen när jag fått barn har jag kunnat plugga samtidigt. Funkar toppen, så att rekomendera om du är kluven!! :)

Lycka till!!

• Penny333

Tack för era svar. Tack för tipset ????

Men då jag jag har dålig karaktär på att studera vet jag inte riktigt om jag skulle klara av distans.

Även om jag väljer rätt att läsa till förskolelärare? Men känns som ett kul omväxlande yrke och ganska lätt att få jobb i.

Min mamma tror inte att ja kommer klara av att plugga som gjorde mig lite besviken att inte få något stöd.

Sen att våga ta steget och flytta ihop med min kille och om vi ska ha barn och jag ska studera 3.5 år som utbildningen är på känns som jag hinner bli för gammal med.

Blir tacksam att höra andras åsikter då jag inte har nån att prata med.

Mvh

• Molly57

Du kommer absolut klara av att plugga, det är även lättare att plugga om det är något man vill/gillar, brinner för och är motiverad att göra. Din mamma ska vara ett stöd och en hjälp inte en stjälp som får dig att tvivla på dig själv. Det med barn brukar lösa sig, kanske du kan ta ett studieuppehåll eller vänta lite. Jag fick mitt första barn när jag var 37. Maila gärna om du känner att du vill prata mer, jobbigt om man känner att man inte kan prata med någon. Kram.

Svar på tråden Avstånd