• AdriansS

Ät detta normalt 8+0 /vecka 9

Hej Alla! Gravid i vecka 9 alltså 8+0

Tycket att min mage krympt !? Ell blivit plattare ??!

Har mått lite små illa då och då och haft ganska rejält med molvärk som går ner i låren och även ner i smal benen ibland..

Mådde kraftigt illa för 2 dagar sedan kändes lite i magen men nu INGENTIING!

ÄR DETTA NORMALT ELLER BÖR JA VARA OROLIG ?

Och kan tillägga att ja har en son som e 2 snart så andra graviditeten nu.

• Svar på tråden Ät detta normalt 8+0 /vecka 9
  • EpicNurse

Ja man har ju ingen 'riktig' gravid mage I dom veckorna så det är helt normalt att gasigheten och svullnaden i tarmarna lägger sig!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • AdriansS
    EpicNurse skrev 2017-05-04 17:53:59 följande:

Ja man har ju ingen 'riktig' gravid mage I dom veckorna så det är helt normalt att gasigheten och svullnaden i tarmarna lägger sig!

Ursäkta frågan men är det även normalt om man har varit ganska förstoppad och i samband med att svullnaden går ner att man blir lös i magen typ diarré aktigt?

Blir knasig på min kropp snart asså haha ????
  • EpicNurse
    AdriansS skrev 2017-05-04 21:03:40 följande:

Ursäkta frågan men är det även normalt om man har varit ganska förstoppad och i samband med att svullnaden går ner att man blir lös i magen typ diarré aktigt?

Blir knasig på min kropp snart asså haha ????

Haha ja det låter rimligt! :) man kan nästan utgå ifrån att det mesta som är konstigt som händer med kroppen när man är gravid är normalt, för det är så mycket som förändras med alla hormoner så kroppen blir ju helknas!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Ät detta normalt 8+0 /vecka 9