• VemEJag

Kläder för utelek?

Hallå! Jag älskar att vara ute och leka med barnen nu när det börjar bli varmare men jag har inte rätt kläder själv. För barn finns det anpassade kläder och skor för utomhuslekar men hittar inte mycket sånt för vuxna. Hur har ni löst det? Har ni något tips på bra kläder för utelek till mig?

Jag letar efter ETT par skor som jag kan använda i sandlådan, på hundpromenader, i skogen, i trädgården, i garaget, snabbvändan till ICA osv. Vill att dom ska vara tåliga men inte för tunga, vill kunna ha dom när det regnar och i blött gräs utan att bli blöt om fötterna och vill inte heller att dom ska vara fula.

Hitils har jag löst det med tunga vinterkängor eller varierat mig mellan olika skor jag har hemma.

• Svar på tråden Kläder för utelek?
  • Carambolan

Gå till en friluftsbutik och ett par all-around goretex-skor och en uppsättning skalkläder. Jag har ett par skor som är av lite kraftigare "gympasko"-modell som funkar lika bra att gå i skogen med (så länge man inte måste genom ett kärr) som att hänga i lekparken en regnig dag. Skalkläder finns både vattenavvisande och helt vattentäta, där de förstnämnda brukar vara betydligt billigare.

• VemEJag

Tack! Ska helt klart gå till en butik och fråga. Något speciellt märke man bör hålla sig till?

Svar på tråden Kläder för utelek?