Gå till öf utan barn??
På öppna förskolan i vår stad är det några föräldrar som kommer dit var vecka medan barnen är på sin ordinarie förskola (de har alltså barn, men de är inte där!). De gör detta för att bara hänga, sitter typ och dricker red bull eller cola och pratar vid ett bord... De är inte med på sångstunder eller aktiviteter, de kommer enbart för att det tydligen är roligare att hänga där än att vara hemma eller att jobba(?) Jag vet inte.
Det jag mest stör mig på med dessa människor är att de sitter och svär och pratar väldigt ovårdat på en plats för barn. Ibland vill jag hålla för öronen på min treåring för att han inte ska höra. Visst, jag kan inte skydda honom från alla människor som pratar ovårdat, MEN detta är öppna förskolan, dvs. en plats som ska vara anpassat just för barnen! Eller? Det känns det inte okej att andra använder det som en plats för att snacka skit och svära. Är det verkligen okej att göra så? Går det till så på andra ställen?
Jag har starkt funderat på att ta upp det med personalen och typ tipsa om att införa någon slags policy om att vi inte svär där... Kan man göra det? De kanske inte kan hindra människorna från att komma dit, men i all fall se till att de uppför sig när de är där.