• monatre

När börja med Godis

Hej
    Jag har en sonpå ca 6 månader, var nyligen påkoll och hanföljde sin kurva, men inte så mycket mer. Grejen är jag tycker det är sött med knubbiga runda barn, så jag fundera på att börja ge han godis.

Själv älskar jag godis och dessutom är det billigt, 1 hg godis typ 7 kr och tror han bli mätt på det. En barn Burk kostar 10-15 kr.

Jag vet det fungera då jag äter godis dagligen och jag själv är "knubbig". Grejen är att livsmedelsverket "rekommendera" godis från 1 år. Någon här som börjat tidigare och vet om det går bra? Tänkte  börja med choklad då det även innehåller mjölk som är bra.

Tänkte byta ut lunch mot godis alternativ halv portion, eller någon med bra upplägg, vet inte hur mkt som krävs för effekt för jag förstår det inte bara gå äta godis då man även måste få i sig grönsaker och kött.

• Svar på tråden När börja med Godis
  • Mascaraklumpar

För några år sedan hade jag tänkt "troll", men med tanke på den generella nivån på det här forumet nu för tiden så vet jag inte längre.

• Vindpust

Är du allvarlig? Jag har en 11 månaders och det sista jag tänker presentera för honom är godis dvs jag kommer hålla ut på det så länge som möjligt. Rökte du under graviditeten också eller? Varför ge ditt barn dynga som bara innehåller skit och skapar beroende?

• legomum

Det är det dummaste du kan göra. Är du säker på att du inte hört andra sätt att få barn att gå upp i vikt +... kanske något om en smörklick i maten ...

• Dumbledore

Jag tänker att om du serverar chokladen tillsammans med fruktpuré så är det lättare att vänja bebisen vid smaken, och det ger lite extra c-vitamin. Men kolla om bvc har något bra schema för att börja introducera godis!

• Vindpust
    legomum skrev 2017-05-04 21:25:13 följande:

Det är det dummaste du kan göra. Är du säker på att du inte hört andra sätt att få barn att gå upp i vikt +... kanske något om en smörklick i maten ...

Ja herregud tror inte en enda normalt funtad människa skulle rekommendera detta. Ge mat med smör, olja och ja Gud vet vad allt är väl bättre än godis. Sedan så blir jag förskräckt över att ta säger att hon tycker att det är sött med knubbiga bebisar, javisst är det de men inte tusan proppar jag i ungen massa dynga för det. Barnet är en människa precis som oss andra ingen trofé man kan klä ut eller gäsa upp med massa skit. Jag brukar inte reagera men hjälp!
  • Tossiafamiljen

Jag är verkligen inte religiös men... Jag hoppas vid GUD att du inte är allvarlig utan att det här bara är ett skämt. Men en sak är säker, du har ju lyckats uppröra om det är det du vill.
    Att ge godis till ett barn för att de ska gå upp i vikt är verkligen det dummaste jag har varit med om. Det är bara tomma kalorier som inte leder till annat än beroende, näringsbrist och överviktsproblem.
    Låt inte ditt barn bli lidande för att du tycker att det är gulligt med knubbiga barn.

////Sanna
    tossiafamiljen.se

• legomum

tråden ligger i sandlådan och dammar...

(är inte upprörd längre... haha)

• monatre

Hej
    Ja de va en troll tråd, för ett arbete och undersökning :)

Förlåt jag upprörde och tog er tid :/ men ni ska ha tack!

Bra hantering av mod
    /SA

• holidodi

Så du ska göra ditt barn beroende av socker bara för att du tycker att det är sött med knubbiga bäbisar. Ja att äta socker i tidig ålder löper man stor risk att få diabetes. Du kanske ska tänka mer på hur ditt barn mår av att äta socker istället för dina egna behov.

• Dumbledore
    holidodi skrev 2017-07-05 21:29:21 följande:

Så du ska göra ditt barn beroende av socker bara för att du tycker att det är sött med knubbiga bäbisar. Ja att äta socker i tidig ålder löper man stor risk att få diabetes. Du kanske ska tänka mer på hur ditt barn mår av att äta socker istället för dina egna behov.

Och du kanske ska läsa hela tråden innan du svarar? ;)
  • holidodi
    Dumbledore skrev 2017-07-05 23:55:57 följande:
    Och du kanske ska läsa hela tråden innan du svarar? ;)
    Nej det tänker jag inte. :P
Svar på tråden När börja med Godis