• Äldre 4 May 22:04
    3439 visningar
    3 svar
    3
    3439

    Ni som fött i v 36+0

    Som rubiken råder, hur gick det för er som födde då?

    Satte det igång självmant?

    Lång och utdragen förlossning?

    Stort litet barn?

  • Svar på tråden Ni som fött i v 36+0
  • Äldre 5 May 04:46
    #1

    Igångsatt pga havandeskapsförgiftning. Ville inte komma igång ordentligt så akut snitt efter 2 dagar.
    Liten bebis, 46 cm och 2,2 kg. Bebisen mådde bra och ingen neo behövdes dock tilläggsmatning för att undvika för mycket viktnedgång. Hemgång som "normalt" efter snitt.

  • Äldre 5 May 06:55
    #2

    Började med värkar. Snabb förlossning. 3222gr 49cm lång

  • Äldre 5 May 08:51
    #3

    Det satte igång av sig själv med vattenavgång, väldigt oväntat då jag inte hade några tecken innan (första barnet). Fyra timmar efter vattenavgången var jag fullt öppen och efter ytterligare fyra timmar var han född. Så snabbt för ett vara första barnet skulle jag vilja påstå. Jag hade svårt att krysta därför tog det tid i slutet.

    Sonen vägde 3320 gram och var 49 cm lång. Han hade 37 i huvudomfång. Han var lite trött och gul den första tiden, men mådde annars bra.

    Sen kom lillebror i v36+4, eller enligt äl 36+0. Det tog 3,5 timmar, också spontan start med vattenavgång. Dock mer väntat denna gång. Han vägde 3290 gram och var 46 cm lång, 35 i huvudomfång. Han mådde utmärkt från första stund och fick 10-10-10 i apgar.

Svar på tråden Ni som fött i v 36+0