Vi ska skiljas, men relationen blommade upp?
För snart två veckor sedan kom min man hem och berättade att hans känslor för mig som livspartner hade försvunnit. Han var dessutom övertygad om att jag kände samma sak. Han ville skiljas (vi har varit ett par i 15 år och gifta i 7 år). Självklart har jag också vetat att vi har haft problem i förhållandet, men det här var så överraskande. Jag blev jätteledsen och kunde inte förstå, men jag höll mig samlad och försökte resonera kring saker. Nu är jag självklart superledsen, men försöker ändå kontrollera mig och har inte haft några känsloutbrott.
Vi tror att vi har tappat bort varandra i alla normer och krav. Vi har inte tagit oss tid för varandra och intimiteten hade nästan försvunnit. Vi kommunicerade inte längre runt saker utan undvek dem.
Nu har det gått nästan två veckor och vi har börjat kommunicera med varandra på ett nytt och djupare sätt. Vi har haft gudomligt sex (i mina ögon) nästan varje dag. Vi kramas och håller om varandra. Men vi ska ändå skiljas. Är det någon annan som har varit i en sån här situation och hur gick det för er? Hittade ni tillbaka eller blev det skilsmässa och hur har det gått sedan?