• Anonym (Lotta)

Känner mig så oerhört kränkt och besviken på min man....

Jag var ute i går, kom hem runt 23.00, lite lagom onykter, han var vaken ännu och skulle precis gå och lägga sig och jag skyndar mig att sminka av mig för att vi skulle lägga oss samtidigt.

Vi ligger och småpratar en stund och plötsligt känner jag att han har stånd, då börjar han röra sig ner mot mig som om han ska slicka mig, vilket jag avböjer då jag inte känner mig helt fräsch och mensen kan komma när som helst.

Istället så lägger han sig bara över mig, typ särar på mina ben och penetrerar mig. Han säger inget, han smeker mig inte, kysser mig inte Inget smek, känner inte efter om  jag ens är blöt eller ej. Han bara tog för dig. Jag borde givetvis ha protesterat, men jag fann mig inte riktigt exakt på en gång utan bröt först efter ett par minuter, för att det gör ont.

Jag puttar då bort honom och säger att jag inte vill och att hans förförelsetrix inte är vidare bra. Han blir helt förvånad och förstår ingenting, och jag tänker att han ändå måste känna att jag är snustorr. Hur lite lyhörd kan man vara? Sedan blir jag ganska ledsen. Känner mig ganska utnyttjad.

I morse är det skitkass stämning, han förstår väl typ varför jag är ledsen men tycker att om han ber om ursäkt borde jag bli glad igen. Men jag känner att jag har tagit så illa vid mig...känslan av att bara vara ett hål är väldigt påtaglig.

Till råga på allt har han inte ens hört av sig något alls under dagen för att höra om jag är okej, inte ett sms, inte ett pip.

Jag är så djävla besviken på honom just nu. :(

• Svar på tråden Känner mig så oerhört kränkt och besviken på min man....
  • Anonym (crazycatlady)

Det där låter väldigt svårt. Oavsett om din man säger att han inte förstod dina signaler eller missförstod så har han gjort en allvarlig sak. Jag tycker det är bra att du noterar tydligt vad som hänt.
    När han kommer hem så tycker jag att du sätter dig ner med honom och berättar precis hur du känner. Inga förskönande omskrivningar utan att du känner dig utnyttjad, äcklad, kränkt, arg etc vad det än är som du känner. Tyvärr är en ursäkt ingen egentlig upprättelse i den här meningen och för att säga rent ut så är detta brottsligt.
    Boka genast en tid till parterapi så att du kan få hjälp med hur du skall hantera din relation och för att få honom att verkligen förstå att han verkligen skadat dig. Oavsett om du tänker stanna hos honom eller inte så är det viktigt att han fattar vad han gjort. Boka en psykolog till dig själv också! Var inte ensam utan sök verkligen professionell hjälp för det här och genast. inget vänta och ser hur det känns imorgon. sådant här går inte bort utan hjälp. Säg till din man att du kräver parterapi oavsett om han vill eller inte. Det är han faktiskt skyldig dig. Hoppas det löser sig och att du får hjälp!

• 100kgpappa

Hur brukar det gå till när ni har sex?

Eftersom han verkar helt oförstående till att du tog illa vid dig, så verkar det som att han är van vid att bara kunna köra på.

• Anonym (Samma känsla)

Jag får lite samma känsla där att mannen verkar vara van med att bara kunna köra på

• Anonym (man)

förstår situationen, varit med om ungefär samma som man i en lång stabil relation, riktigt hemskt när det visar sig bli helt fel. men det är lätt att det kan bli missförstånd om man som par ibland kanske gör på liknande sätt då och då när en vill, eller börjar småleka med den andra som kanske gör nåt annat tex kollar på tv, sitter vid datorn, lagar mat... problem blir det först om man då inte säger till om man inte vill den gången. självklart ska den som börjar vara lyhörd men till det hör också att den andra måste kunna klämma fram att man inte är sugen redan i början. att bara låta det gå vidare och kanske efteråt säga att man inte ville är inte jättebra kommunikation det heller. antar att din partner är normal för övrigt och mår antagligen dåligt han också. prata är det enda som hjälper.
    Om han inte bryr sig alls är det en helt annan sak förstås men du verkar chockad så antar att han inte är så i vanliga fall.

• Glinda från Oz

Jag tycker ingen av er har gjort fel egentligen eller så har både gjort fel beroende på hur man ser det. Från hans perspektiv så trodde han att du ville och var intresserad, du sa inte ifrån heller. Så blir du plötsligt arg från ingenstans och knuffar bort honom. Från ditt perspektiv är det som du just skrev. Då alkohol är inblandat blir det lättare missförstånd.

Jag tycker att du gör en höna av en fjäder, det var inte så smidigt av någon av er, han skulle kännt av stämningen mer och du skulle sagt ifrån. Nu är det som det är så det bästa är att bara släppa det och gå vidare. Att han ska höra hur du mår efter en kommunikationsmiss låter helt hysteriskt.

• Huru

Det låter inte alls ok!

Men hur kan han hinna ta av dig trosorna, sära på dina ben och tränga in i dig utan att du protesterar?

Skulle dumpa mannen och anmäla honom för våldtäkt.

• Anonym (q)

eftersom du avböjde först när han ville slicka dig så borde han verkligen inte lagt sig på dig och bara tryckt in kuken utan då borde han verkligen ha FRÅGAT om det bara var att du inte ville bli slickad eller om du inte ville ha sex alls. 

min man hade aldrig betett sig så där iaf. 

• 100kgpappa
    Huru skrev 2017-05-05 15:46:01 följande:

Det låter inte alls ok!

Men hur kan han hinna ta av dig trosorna, sära på dina ben och tränga in i dig utan att du protesterar?

Skulle dumpa mannen och anmäla honom för våldtäkt.

Det är ingen våldtäkt, och har själv svarat på varför det inte är våldtäkt. Hon har inte sagt ifrån helt enkelt.

Att man inte vill få oralsex för att man känner sig ofräsch betyder inte automatiskt att man inte vill ha sex alls.

Och det vore intressant att höra hur sexet brukar gå till.
  • Anonym (J)

Du låter ju trevlig. Han trodde självklart att du ville när du inte sa emot.. Hur brukar ni annars göra? Frågar ni varandra :"Vill du ha sex?" varje gång? Avtändande som fan. Hur länge har ni varit tillsammans när du tycker det är så kränkande att din man vill ha sex med dig?

Kanske ni ska båda skriva under ett papper med medgivande för sex innan varje sextillfälle? Så att ni båda är med på att ha sex och så att ni inte kan bråka efteråt och anmäla varandra för våldtäckt..

Svar på tråden Känner mig så oerhört kränkt och besviken på min man....