• moaguuun

Granne som röker inomhus?

Jag har nyligen flyttat och upptäckte snabbt en stark röklukt som kom ibland och en svag lukt som typ alltid finns där. Jag antar att det måste vara en granne som röker inomhus? Så lukten kommer in till mig. Jag hatar verkligen lukten av cigarettrök så det var minst sagt typiskt... 

Jag antar att det inte finns något man kan göra åt det?
  • Svar på tråden Granne som röker inomhus?
  • Almina

Tyvärr är det inte mycket att göra åt. Man kan försöka prata med grannen, om man kan tänka ut nån lösning som kan minska problemet något. Vi hade ett liknande problem, och vi valde att flytta (inte enbart därför med det bidrog!).

• Dumbledore

Är det hyresrätt ska du prata med hyresvärden. Det kan vara så att ventilationen behöver ses över, det ska inte komma in lukt till dig normalt sett.

• Tom Araya
    moaguuun skrev 2017-05-05 22:25:13 följande:
    Jag har nyligen flyttat och upptäckte snabbt en stark röklukt som kom ibland och en svag lukt som typ alltid finns där. Jag antar att det måste vara en granne som röker inomhus? Så lukten kommer in till mig. Jag hatar verkligen lukten av cigarettrök så det var minst sagt typiskt... 

Jag antar att det inte finns något man kan göra åt det?
    Vänd dig till hyresvärden (eller BRF-styrelsen) och klaga. Det kan vara fel på ventilationen eller att det är otätt mellan lägenheterna som orsakar detta. Kräv att de gör något åt saken, oavsett vad det är.
Svar på tråden Granne som röker inomhus?