SPRINGMASK PANIK - HJÄLP!?
Hej!
För 2 veckor sedan upptäckte jag att jag fått springmask. Jag är i 20-års åldern och bor tillsammans med min sambo, inga barn. Jag har ingen aning om var masken kommer ifrån då jag är väldigt hygienisk av mig. Men ja, det kan väl hända alla.
Jag behandlade mig & sambon. Städade hemmet, tvättade allt från kuddfodral i soffan till underkläderna i byrån. Masken försvann & jag var lättad. En vecka senare känner jag av mask IGEN. Panik utbryter då jag tycker detta är så fruktansvärt äckligt. Tar ännu en kur av Vanquin. Städar, tvättar osv.
Jag städar toaletten och golven DAGLIGEN sedan jag upptäckte det. Dammtorka & försäker tvätta undan. Allt tvättas i så höga grader som bara går. Men sedan min sista behandling har masken inte försvunnit, har alltså haft det i över en vecka nu utan resultat. I mellan åt är det lugnt & sedan känner jag av dem igen. VAD GÖR JAG FÖR FEL? Behöver jag byta dammsugarpåsen efter varje gång? (Dvs dagligen) nytt filter? Lever de i dammsugardammet? Behöver jag tvätta allt jag har i garderoben?? Det lär ta år & dar med 1 tvättmaskin & ingen tumlare...
Detta tär på mig något så fruktansvärt då man tyvärr känner sig smutsig & ofräsch när man vet att det krälar runt maskar i tarmöppningen.
HJÄLP & TIPS MOTTAGETS GLADELIGEN!