• amaank

    Känns som bebis vill klösa sig ut?

    Är i vecka 32 nu (31+3). Har senaste dagarna till och från känt det som att bebis håller på att typ klösa sig ut där nere. Gör så förbannat ont att jag vissa gånger gråter av smärta. Det är inte bara boxningar eller rörelser utan det känns verkligen som att bebis använder naglarna för att försöka göra hål och trycka sig ut. Än i hela alltet där nere. Som om det är ett enda stort blåmärke.. Någon som varit med om liknande och vet vad det är?

  • Svar på tråden Känns som bebis vill klösa sig ut?
  • Misscaswell

    Är det en vass, stickande smärta? Som om någon kör en nål med små hullingar genom snippan? Så kände jag då och då från v 30 typ under min första graviditet. Vet inte vad det är, troligen att bebisen ligger långt nere och trycker på nerver bara. Fruktansvärt obehagligt men i mitt fall ingen fara. Kolla upp om du är orolig så det inte är uvi eller nåt. Det enda som hjälpte för mig var att lägga mig ner så bebisen skiftade position.

  • Fiansess
    amaank skrev 2017-05-07 14:56:55 följande:

    Är i vecka 32 nu (31+3). Har senaste dagarna till och från känt det som att bebis håller på att typ klösa sig ut där nere. Gör så förbannat ont att jag vissa gånger gråter av smärta. Det är inte bara boxningar eller rörelser utan det känns verkligen som att bebis använder naglarna för att försöka göra hål och trycka sig ut. Än i hela alltet där nere. Som om det är ett enda stort blåmärke.. Någon som varit med om liknande och vet vad det är?


    Ja när jag väntade nummer 2 försökte den klösa sig ut ungefär kring naveln. Det sved och brände som världens blåmärke och gjorde fruktansvärt ont!! Vi kollade med UL och det var just så... bebis låg och gnodde med handen precis där ;).
  • amaank
    Misscaswell skrev 2017-05-07 19:32:18 följande:

    Är det en vass, stickande smärta? Som om någon kör en nål med små hullingar genom snippan? Så kände jag då och då från v 30 typ under min första graviditet. Vet inte vad det är, troligen att bebisen ligger långt nere och trycker på nerver bara. Fruktansvärt obehagligt men i mitt fall ingen fara. Kolla upp om du är orolig så det inte är uvi eller nåt. Det enda som hjälpte för mig var att lägga mig ner så bebisen skiftade position.


    Ja men vass, stickande smärta stämmer väl på ett ungefär. Ringde förlossningen och frågade lite men hon hade inget svar. Sa att om det blir värre får jag ringa igen och eventuellt komma in och kolla. Men annars rekommenderade hon också att kolla uvi. Ska till BM imorgon så tänkte ta det med henne då. Hjälper lite att lägga sig ner men det tar en stund. Ibland verkar hon komma åt i alla fall ????
  • amaank
    Fiansess skrev 2017-05-08 08:09:56 följande:

    Ja när jag väntade nummer 2 försökte den klösa sig ut ungefär kring naveln. Det sved och brände som världens blåmärke och gjorde fruktansvärt ont!! Vi kollade med UL och det var just så... bebis låg och gnodde med handen precis där ;).


    Åh, ja men då är det säkert så. Senaste kollen hos BM så låg bebis med huvudet ner så att hon skulle sträcka på sig och således komma åt rakt ner är ju rätt så troligt ???? Önskar bara att det inte gjorde så förbannat ont! ????
  • Koz85

    Så har jag haft det i tio veckor minst. Ilar liksom och känns som det snart kommer ut en hand där nere :) har blivit värre och värre. BM säger att det är bebisen som kilar ner sig med huvudet... men så ligger hon väldigt långt ner på mig oxå.

Svar på tråden Känns som bebis vill klösa sig ut?