• Pennie22

Överviktig-planerar att bli gravid?

Hej!

Tänkte höra om det är några fler som är överviktiga och planerar att skaffa barn eller har fått barn ? Mitt bmi just nu är på gränsen till 30 (167 cm och väger 83,7 )vilket är högt ,men äter hälsosammare nu och börjar gå ner i vikt...Dela gärna med era tankar ni som är i samma situation . Jag ska få min mens imorgon och efter det har vi tänkt att köra på ?? Hade vart kul att få följa fler i samma situation.

Kram

• Svar på tråden Överviktig-planerar att bli gravid?
  • MalynCazzandra

Hej

Jag är överviktig och försöker mig på mitt tredje barn. Var överviktig när jag blev gravid med de andra pojkarna med men nu är det några fler kilon... Vi började i april så har bara varit en gång. Men mensen kom idag så det tog sig inte.

Nästa äl är i början av juni så får hoppas på bättre chans då!

• Pennie22
    MalynCazzandra skrev 2017-05-13 12:45:52 följande:

Hej

Jag är överviktig och försöker mig på mitt tredje barn. Var överviktig när jag blev gravid med de andra pojkarna med men nu är det några fler kilon... Vi började i april så har bara varit en gång. Men mensen kom idag så det tog sig inte.

Nästa äl är i början av juni så får hoppas på bättre chans då!

Tack för stt du delar med dig :) Hade du många kilo övervikt och var barnmorskorna på dig ? Jag ska ha äl 19 så dagen närmar sig :)
  • EmmaPaw

Hej!
    Jag och sambon planerar vårar första barn men blev nekade hjälp tills jag har gått ner 10kg.
    Jag har nämligen PCO och vet inte senast jag hade en ÄL själv..
    är 167 lång och ligger runt 90kg. så jag är ju kraftigt överviktig.
    Har iallafall börjar strama åt maten och äter mycket nyttigare så vi förhoppningsvis kan få hjälp till hösten! :)

• Pennie22
    EmmaPaw skrev 2017-05-13 17:08:23 följande:

Hej!

Jag och sambon planerar vårar första barn men blev nekade hjälp tills jag har gått ner 10kg.

Jag har nämligen PCO och vet inte senast jag hade en ÄL själv..

är 167 lång och ligger runt 90kg. så jag är ju kraftigt överviktig.

Har iallafall börjar strama åt maten och äter mycket nyttigare så vi förhoppningsvis kan få hjälp till hösten! :)

Åh va spännande för er. Ja maten gör mycket. Jag har blrjat öta mer grönsaker och frukt. Brukar göra smoothies och blanda ihop allt med lite fil och havredryck. Har även börjat baka egna bröd som är nyttigare och allmänt äta mindre kolhydrater och mer sallad och protein. Sen har jag inte ätit något sött på 2 veckor men åt popcorn igår. Detta känns jättebra ! :)
  • MalynCazzandra
    Pennie22 skrev 2017-05-13 16:56:14 följande:

Tack för stt du delar med dig :) Hade du många kilo övervikt och var barnmorskorna på dig ? Jag ska ha äl 19 så dagen närmar sig :)

Ja första graviditeten så låg jag strax över 110 kg och är 174 cm. I andra graviditeten så låg jag runt 117 kg och nu ligger jag precis över 120 kg och ska försöka bli gravid. Hoppas de går men känner ju verkligen av äl så hoppet finns väl. Barnmorskan var på mig en del men inte jättemycket. Men gillade inte att göra glukosbelastningen
  • Pasgetti

Här är en till med övervikt på mina 167 cm. Väger drygt 99kg. Har tränat regelbundet sedan januari och uteslutit socker så har gått ner en del för att komma hit. Bara senaste månaden har jag lyckats gå ner 4kg! Ville egentligen gå ner till under 80kg innan vi började försöka skaffa barn men vi har båda sån otrolig längtan efter bebis och är på vårt 4e försök. Tänker fortsätta med träning och ändrad kost även om jag skulle bli gravid :) Sett varje tillfälle hittills med misslyckat försök till bebis som ytterligare en månad där jag kan fokusera på viktnedgång och att träna lite extra hårt ;)

• Pennie22
    Pasgetti skrev 2017-05-14 13:29:11 följande:

Här är en till med övervikt på mina 167 cm. Väger drygt 99kg. Har tränat regelbundet sedan januari och uteslutit socker så har gått ner en del för att komma hit. Bara senaste månaden har jag lyckats gå ner 4kg! Ville egentligen gå ner till under 80kg innan vi började försöka skaffa barn men vi har båda sån otrolig längtan efter bebis och är på vårt 4e försök. Tänker fortsätta med träning och ändrad kost även om jag skulle bli gravid :) Sett varje tillfälle hittills med misslyckat försök till bebis som ytterligare en månad där jag kan fokusera på viktnedgång och att träna lite extra hårt ;)

Lycka till ! : )
  • MalynCazzandra

Hej igen

Nu så är äntligen mensen över. Jag har för tillfället streptokocker och äter penicillin och med detta så har jag gått ner några kilon. Så nu är jag äntligen under 120 strecket! Längesen jag var det känns det som men så fort jag blivit frisk så ska jag försöka mig på fler promenader och tänka mer på hur jag äter.

• EmmaPaw

Hej allihopa! Hur går det för er?

Sedan förra veckan har jag lyckats gå ner 3kg, 'en det är en bra bit kvar tyvärr..

Förhoppningsvis plussar vi alla i tråden någon gång U der 2017 iallafall :)

• Pennie22

Hej! Jag ska ha äl imorgon enligt kalendern...så vi kör på imorgon och sen är det bara och vänta fram till bim 3 juni ??

Grattis till viktförlust till er båda :)

• MalynCazzandra

Jag ska ha äl i början av juni så längtar verkligen dit. Vill bara de ska ske nuuuuu!! Så vi kan försöka oss på en knodd igen! :D

Svar på tråden Överviktig-planerar att bli gravid?