• FundersamBaloo

    Tyda signaler vid ÄL?

    Hej!


    Behöver lite hjälp med att tyda vissa signaler gällande ÄL och mens.


    Är en 25-årig kvinna som tidigare varit i ett 3 år långt förhållande där vi aldrig använde kondom. Blev aldrig gravid, hade sex några ggr/v.


    När vi bröt för 2 år sedan så började jag tracka min mens bara för att jag ville ha mer koll på min kropp. Senaste 2 månaderna även med termometer. Är nu sexuellt aktiv sedan 7 mån tillbaka. Tempar varje morgon när jag vaknar. Dagen innan trolig ÄL så hade jag 36.7 i temp (stabil temp, något lägre veckan innan) och på kvällen där så fick jag som mensvärk, kunde knappt sova. Morgonen därpå tempade jag mig på 37.2. Värken höll i sig under dagen sen var den borta. Aldrig hänt förut att jag fått ont annat än i samband med mens. Var detta ÄL? Hade sex (skyddat) några dagar tidigare.


    Någon vecka senare började mitt högerbröst ömma och det ömmar än (2v senare) och det är större och mer svullet än vanligt, och det är enbart högerbröstet. Aldrig hänt förut heller. Brukar mest få ömma vårtor vid mens men inte såhär. Sen kom mensen, den brukar smyga sig på med lite bruna flytningar och mensvärk ett par dagar innan, men nu bara kom allt blod på en gång kändes det som och avtog på bara ett och ett halvt dygn. (brukar ha 4 dagar).


     


    Hur ska jag tolka detta?? Eller kan mensen variera såhär? Aldrig varit med om förut. Mensen är över och jag har fortfarande ömt högerbröst. Hjälp mig :(

Svar på tråden Tyda signaler vid ÄL?