• Lilja17

    Kurder/män

    Skrev tidigare men den kom bort.

    Gör det kort.

    Spelar ingen roll vart man kommer ifrån eller hur man lever.

    Men jag undrar om just kurder?

    Han var min närmaste killkompis i 5 år vi kunde prata om allt. Men förra året berättade han att han älskade mig och ville vara med mig.

    Vill klargöra att jag bara har/hade vänskapliga känslor.

    Fick reda på att han var gift med en släkting och hade två små barn. Klart jag blev ledsen oavsett, han ljög och dessutom säger han att han älskar mig.

    Vi har pratat nu ett år senare vill ha svar. Kommer aldrig förlåta honom!

    Det han säger och hans kompisar till mig är :

    Hans fru har varit i kurdistan 1 år med barnen och han har inte träffat dom. Han skiter i dom, han älskar inte henne och vill inte vara gift med henne. Frågade kan du inte skilja dig om du nu mår så dåligt? Han sa nej pga hedern!

    Jag skiter I vilket vill veta hur det funkar.

    Är det normalt att en fru är iväg med barnen så länge och han skiter I vilket? De bor inte tillsammans i Sverige ens? Får de inte skilja sig?

    Känner mig förvirrad och sårad av en fin vän han var då men allt var lögn. Så fort jag pratar om hans fru och barn så blir han aggressiv han vägrar prata om dom. Vad är han rädd för? Jag var hans vän. Svar tack


    Anonym
  • Svar på tråden Kurder/män
  • Kanttant
    Lilja17 skrev 2017-05-07 23:48:43 följande:

    Skrev tidigare men den kom bort.

    Gör det kort.

    Spelar ingen roll vart man kommer ifrån eller hur man lever.

    Men jag undrar om just kurder?

    Han var min närmaste killkompis i 5 år vi kunde prata om allt. Men förra året berättade han att han älskade mig och ville vara med mig.

    Vill klargöra att jag bara har/hade vänskapliga känslor.

    Fick reda på att han var gift med en släkting och hade två små barn. Klart jag blev ledsen oavsett, han ljög och dessutom säger han att han älskar mig.

    Vi har pratat nu ett år senare vill ha svar. Kommer aldrig förlåta honom!

    Det han säger och hans kompisar till mig är :

    Hans fru har varit i kurdistan 1 år med barnen och han har inte träffat dom. Han skiter i dom, han älskar inte henne och vill inte vara gift med henne. Frågade kan du inte skilja dig om du nu mår så dåligt? Han sa nej pga hedern!

    Jag skiter I vilket vill veta hur det funkar.

    Är det normalt att en fru är iväg med barnen så länge och han skiter I vilket? De bor inte tillsammans i Sverige ens? Får de inte skilja sig?

    Känner mig förvirrad och sårad av en fin vän han var då men allt var lögn. Så fort jag pratar om hans fru och barn så blir han aggressiv han vägrar prata om dom. Vad är han rädd för? Jag var hans vän. Svar tack


    Igen, det har inget att göra med att han är kurd. Eb del personer är otrogna, ljuger och agerar fult på andra sätt.

    I övrigt, om du inte har mer än vänskapliga känslor, varför inte bara lägga ner? Han verkar ju inte ens en särskilt bra vän som ljuger sådär mycket om seriösa grejer och beter sig som han gör. Ta avstånd från honom ett tag eller för alltid.
  • Lilja17

    Klart man vill veta varför han gjorde så? Efter att ha trott att han varit en så fin vän för mig i dessa år.

    Men att sen inte få svar. Kommer aldrig att lita på honom igen och det är hans eget fel.

    Men vill också försöka få svar om det är vanligt i den kulturen att man är gift med en släkting, att man inte vill det? Dessutom att frun är borta i 1 år?

    Varför vill han inte prata om det?

    Tack för svar!


    Anonym
  • Kanttant
    Lilja17 skrev 2017-05-09 16:52:30 följande:

    Klart man vill veta varför han gjorde så? Efter att ha trott att han varit en så fin vän för mig i dessa år.

    Men att sen inte få svar. Kommer aldrig att lita på honom igen och det är hans eget fel.

    Men vill också försöka få svar om det är vanligt i den kulturen att man är gift med en släkting, att man inte vill det? Dessutom att frun är borta i 1 år?

    Varför vill han inte prata om det?

    Tack för svar!


    Omöjligt för oss att svara på varför han inte vill prata om det. Men vill han inte det finns det väl inte så myclet mer att göra än att gå vidare? Det är nog det bästa du kan göra för din egen skull.

    Men åter igen, hans agerande har inget med att han är kurd och göra. Inget av det du beskriver är direkt typiskt för kurdisk kultur, handlar nog snarare om hur just hans familj/släkt är och han själv. När du säger "gift med en släkting", ptja, det är väl relativt vanligt i vissa delar av världen. Men långt ifrån alla kurder som gör det, är snarare isåfall en lokal/släkt grej.
  • Lilja17

    Jag kan inte göra nåt mer, det vet jag. Men personligen vill jag ha svar men kommer antagligen inte få det.

    Om det nu handlar om familjen, varför är han inte med sin fru eller bor med henne? Om familjen är så viktig?! Att han inte vill vara med dom eller att hon vill det?

    Så det är inte vanligt att kurder gifter sig inom släkten?


    Anonym
  • Lilja17

    Finns det mer svar att få?

    Kommer aldrig att förlåta honom eller ta tillbaka honom som min vän!

    Men för min egen skull, jag personligen funkar så, vill jag veta sanningen. Jag kanske aldrig får veta hela sanningen men kanske lite fler svar.

    En fru som är borta 1 år med barnen? De bor inte ens ihop i Sverige? Om familjen är så viktig varför lever de inte tillsammans? Kan han någonsin skilja sig? Han säger att familjen går på honom om han skulle skilja sig?

    Många av hans vänner säger likadant om hans situation de är ledsna för hans skull att han måste vara gift med sin släkting. Vill få nåt sorts avslut, förhoppningsvis av lite svar. Går inte det så får jag vara nöjd och försöka gå vidare utan svar. Tack på förhand


    Anonym
  • Anonym (Enbart)

    Är det enbart killarna som dejtar svenskar. Tänder inte tjejerna alls på Svenska killar 

  • Anonym (Enbart)

    Finns det ens några tjejer kvinnor här på forumet 

Svar på tråden Kurder/män