• Misss77

Har dåligt samvete

För att göra en lång historia kort...... min man jagar. Han jagar jättemycket. Jag har valt att leva med honom och gick in i en relation med att jag visste vad detta innebar. Nu är de så att i år fyller jag 40 år. Jag är inte noga med födelsedagar, så Min önskan vore att få komma iväg till solen med familjen o slippa allt de andra. Problemet är att min man bokat in en jaktresa på 1 vecka dagen efter jag fyller år. Och de är bara så. Punkt slut. Han lyssnade inte på vad jag önskade. Han har även skaffat 2 jakthundar som jag gått med på att hjälpa till med. Men dom skulle han inte ta med på jaktresan, jag jobbar även nätter och detta innebär att jag skulle ta semester den veckan i och med att min pojk är för liten gör att sova själv. Detta har bubblat i mig länge o jag varit både ledsen arg o besviken. I helgen höll de på att gå åt skogen med våran relation. Vi exploderade båda två. Det slutade med att han struntar i sin jaktresa och jag har nu bokat en resa till solen. Han säger att de är ok och att han gör detta för våran skull. Nu har jag jättedåligt samvete för detta. Känner mig egoistisk. Han får dom sagt jaga när han vill men inte just denna veckan tyckte jag. Behöver ha lite andra åsikter om detta känner jag.

• Svar på tråden Har dåligt samvete
  • Linux1003

Jag är jägare själv och vet precis vad det innebär. Jag anser att du har en extremt onyanserad omogen man. Allt i livet har sin tid och plats och är det någon som ska ha dåligt samvete så är det han.

• Joo3221414

Varför är hans intressen viktigare än dina? Har du ocksä något som du får göra när du vill? vad säger han om du skulle börja vara borta hemifrån lika ofta och länge som honom?

• Anna74a

Nej du behöver inte ha dåligt samvete, du behöver ju också dina vattenhål.

• Minimalen

Försök få semester då och res bort med din son. Hundarna får han ta med sig själv eller boka in på hundpansionat.

• CML

Jag är jägarhustru och vet vad det innebär.

Min man jagar extremt mycket och när han inte jagar så håller han på med viltvård eller så är det något pass som ska byggas, saltsten som ska monteras osv osv.

Vi har ett barn och fler påväg.

Vi har en tyst deal att när jag vill att han ska vara hemma då ska han stanna hemma utan knorr.

Hade min man beställt en jaktresa när jag fyllde jämt då hade jag blivit tokig! Tror inte heller att han skulle komma på tanken. Men han skulle inte beställa en resa utan att jag vet om det ändå.

När du fyller jämt så ska ni väl vara tillsammans hela familjen, livet är inte bara jakt även fast det är en livsstil.

Svar på tråden Har dåligt samvete