• Nmg

Primolut nor- skjuta upp mens

Hej!

Undrar om någon här har skjutit upp mensen med primolut nor? Jag ska åla utomlands om några veckor (2v) och kommer få

Mens samma dag som jag ska åka jag brukar ha en väldigt riklig menas så jag vill skjuta upp mensen innan resan så slipper jag få de när jag ska åka.

Har provat för några år sen men tog bara i nån dag då men nu när jag läser bipacksedeln så står det så mycket om blodproppar. Är så rädd att ta de nu då jag tror att jag Ska få en blodpropp. Äter inga p-piller heller då jag inte vill hålla på med hormoner. Överväger nästan att ha mens på resan istället för att ta tabletterna men jag åker med bebis och jag orkar verkligen inte hålla på och ha mens när man ska ha koll på barn oxå.

Har ni haft biverkningar? Är det vanligt att man får blodproppar av sånt??

• Svar på tråden Primolut nor- skjuta upp mens
  • K med lilla E

Jag gav det till min 11-åring förra sommaren när vi åkte utomlands. Ca 3 dagar efter att hon ätit sista tabletten fick hon mensen. Att åka på sol- och badsemester med mens kan ju kvitta tycker jag.

• Lena

Jag har skjutit upp den en vecka, det funkade fint

• M M

Hej K med lilla E,

Jag har tänkt att ge Primolut till min 14 årig under vår resa, men jag hitta ingen dosering för barn, undrar hur många tabletter tog din 11 årig per dag?

• K med lilla E
    M M skrev 2017-07-13 22:47:35 följande:

Hej K med lilla E,

Jag har tänkt att ge Primolut till min 14 årig under vår resa, men jag hitta ingen dosering för barn, undrar hur många tabletter tog din 11 årig per dag?

En på morgonen och en på kvällen .
  • kankanperä

"K med lilla E" verkar inte ha riktigt rätt information - här står det att man bör ta tre tabletter om dagen när man använder Primolut-Nor (Noretisteron är samma läkemedel, bara ett annat namn). Så ge det tre gånger per dag istället.

Svar på tråden Primolut nor- skjuta upp mens