Kan man någonsin förlåta efter att ha blivit sårad rejält?
Min sambo har flera gånger sårat mig rejält.
Jag vet inte helt säkert om det är själv handlingen som sårat mest eller förnekelse efteråt. Alla tjafs som blivit till följd av det och att jag fått slagits för att få någon form av ursäkt.
Eller löften om ursäkt och gottgörande som sedan inte kommit vilket bara gjort det hela värre.
Det blir lite vad kom först ägget eller hönan?
Jag känner någonstans även att jag låst mig vid dessa saker. Jag vet inte vad som är bra nog eller vad som skulle kunna få mig att förlåta och gå vidare.
Så fort jag tänker på detta så är det som om jag upplever det igen. Även om vissa saker är över 3år gamla känns det som att det precis hänt och jag blir otroligt illa berörd.
Även om jag inte tror att han är dum nog att göra om samma saker igen. Är jag fortfarandes så illa berörd av dem.
Hans uteblivna ursäkter och löften och saker som ej sker har knappast gjort det enklare heller. Det värsta är nog i grunden att jag fått lov att slåss för att få en ursäkt. Det känns så fel. Som att han inte ens menar den då den inte kommer från honom, utan den kommer för att jag tvingar honom att be mig om ursäkt.
Kan man någonsin gå vidare efter att man blivit rejält sårad.
Hur isåfall?
Hur har ni löst det?