• Äldre 9 May 08:48
    20397 visningar
    7 svar
    7
    20397

    Avstängd telefon?

    Jag försöker få tag i en person.
    Jag har ett telefonnummer som jag har ringt några gånger under de senaste dagarna men kommer inte fram.

    Det går inte fram några signaler utan man kommer direkt till en inspelad röst som säger något i stil med att "abonnenten du försöker nå kan inte nås för tillfället, men du kan skicka ett sms med ditt telefonnummer..."

    Så här har det alltså varit i flera dagar och jag börjar fundera på om det är någon idé att fortsätta att ringa? När det finns ett automatiskt meddelande så tänker jag att det bara är tillfälligt att personen inte går att nå (typ saknar täckning), men kan det vara så att numret inte längre är i bruk?
    Hur länge finns ett sånt automatiskt meddelande kopplat till numret om personen inte har använt telefonen?

  • Svar på tråden Avstängd telefon?
  • Birgit­ta02
    Äldre 9 May 09:44
    #1

    Det finns flera alternativ:
    Personen i fråga har blockat dig. Hen får varken samtal eller sms. När hen avblockar så kommer hen se att du försökt att nå hen.
    Telefonen är avstängd eller oladdad.
    Telefonen är inte i bruk.

    Den sista frågan kan du ringa en mobiloperatör för att ställa frågan. DEN kan jag inte svara på.

  • Äldre 9 May 10:00
    #2

    Om personen har blockat dig kan du testa genom att låna någon annans telefon och prova att ringa. Kommer du fram då så är du blockad.

  • Äldre 9 May 10:12
    #3

    Detta är en person som jag inte har haft kontakt med på länge så har ingen anledning att tro att han har blockat mig.
    Ringde dock från min jobbtelefon igår och det lät likadant.

    Det här meddelandet kan alltså finnas även fast numret inte längre används, inte bara vid tillfällig avstängning eller "radioskugga"?
    Det troliga är väl då att han har bytt telefonnummer sedan vi hade kontakt senast.

  • Birgit­ta02
    Äldre 9 May 10:23
    #4
    CitronTulo skrev 2017-05-09 10:12:13 följande:
    Detta är en person som jag inte har haft kontakt med på länge så har ingen anledning att tro att han har blockat mig.
    Ringde dock från min jobbtelefon igår och det lät likadant.

    Det här meddelandet kan alltså finnas även fast numret inte längre används, inte bara vid tillfällig avstängning eller "radioskugga"?
    Det troliga är väl då att han har bytt telefonnummer sedan vi hade kontakt senast. smile4.gif
    Gå in på Eniro.se eller hitta.se och sök honom där? Har du lite koll på när han är född så blir det ännu lättare. Det är inga problem att leta telefonnummer i dagens it-värld :)
  • Birgit­ta02
    Äldre 9 May 10:24
    #5

    Och på birthday.se finns 99% av Sveriges medborgare. Det är inte alltid telefonnummer finns, man kan ha hemligt, men du lär ju hitta honom.

  • Äldre 9 May 10:52
    #6

    De brukar säga: numret har ingen abonnent om det inte används längre.

  • Anonym (j)
    Äldre 9 May 11:00
    #7

    De brukar säga att nu

Svar på tråden Avstängd telefon?