• CellenEllen

Hjälp om bettskena?!

Har fått en hård bettskena och eftersom jag har ont i tänderna när jag vaknar så försöker jag använda den nu, ( har sprärkt en tand) Varje gång jag använt den får jag låsningar i nacken /ryggen. Oftast använder jag den alltså inte. Nu har jag gett mig 17 på att det ska funka, men är helt slut i nacke och rygg. Är det en invändningsperiod? Att kroppen ställer om sig ? Så här kan jag inte ha det. erfarnenhter?

• Svar på tråden Hjälp om bettskena?!
  • Nandez

Det är invänjningsperiod, har haft min skena i flera och kan inte sova utan den.

• Badskum

Jag ska också börja med en, det lät inte så kul med problem innan det blir bra.

Jag ska ha min för att jag tandpressar något enormt. Är det någon som vet om man slutar pressa av den eller kommer man göra det lika mycket men skydda tänderna med skenan?

• CellenEllen

Man  fortsätter pressa men skyddar tänderna från att spricka mm.. Det är det som r problemet för mig. jag pressar ju lika mkt men belastningen verkar bli annorlunda och det låser sig i nacke och rygg. Man blir ofta rätt torr i mun också. Har inga andra problem av den förutom låsningarna men dom är så allvarliga att jag funderar på om det är bättre att tänderna tar stryk.

• Badskum

Min tandläkare sa att tänderna inte tagit stryk än, fast jag gjort det 15år, men att jag skulle använda skena för att slippa ha ont i huvudet. Men då kanske jag kommer fortsätta ha ont ändå....

• Gizmo

Har haft bettskena i många år, kan inte sova utan den nu. Om jag sover borta och glömt den hemma har jag jätteont i huvudet mm.

Svar på tråden Hjälp om bettskena?!