• Matildeh

    Är det rätt val?

    Här länge försökt åka iväg och hälsa på min bästa vän som bor i ett annat land. Men varenda gång så har det krånglat och det har slutat med att jag inte har kunnat åka. Visst om det krånglar en gång, men varje gång!! Har försökt minst 4 ggr. Antingen blir biljetterna inställda, flyget blir inställt eller betalningen går inte igenom - när betalningen och biljetterna gått igenom så får man samtal några dagar senare att det inte har funkat. Asså vaaa? Detta känns helt sjukt. Försökte boka biljetterna idag men neej då funkar det heller inte. Men när jag åkt till andra ställen har det funkat direkt.

    Vad tycker ni om detta? Är inte detta läskigt? Är det meningen att jag inte ska dit? Har ni också nångång verkligen velat något men det har aldrig gått igenom? Vad gör man då?

  • Svar på tråden Är det rätt val?
  • Matildeh
    Lena skrev 2017-05-09 15:11:39 följande:

    Vilka försöker du resa med?


    Olika varje gång. Norwegian, SAS, wizz-air
  • Matildeh

    Ska man försöka igen eller bara strunta i att det? Känns jätte märkligt när det aldrig funkar..är det meningen att jag inte ska åka tänker man ju

  • Duckan

    Låter helt otroligt att det via olika bolag inte går att boka en specifik destination.
    Det har aldrig hänt oss och vi reser några gånger per år.

  • Matildeh
    Duckan skrev 2017-05-09 15:46:59 följande:

    Låter helt otroligt att det via olika bolag inte går att boka en specifik destination.

    Det har aldrig hänt oss och vi reser några gånger per år.


    Visst är det konstigt?! Känns nästan lite kusligt som om det är "något" som stoppar mig haha. Reser iallafall 1-2 ggr per år, men just till min vän funkar det aldrig! Är det riskabelt tro? Det tänker man tillslut efter alla dessa försök. Vad tycker du att jag borde göra? Vad skulle du ha gjort?
  • Duckan

    Jag har som sagt svårt att tro på detta och undrar om det är något med destinationen som skapar dessa uteblivna flyg? Utan att veta var du vill åka så kan jag inte säga om jag tycker att det är riskabelt.

  • Matildeh
    Duckan skrev 2017-05-09 16:14:43 följande:

    Jag har som sagt svårt att tro på detta och undrar om det är något med destinationen som skapar dessa uteblivna flyg? Utan att veta var du vill åka så kan jag inte säga om jag tycker att det är riskabelt.


    Ungern, Budapest är vart jag vill åka. Låter osannolikt jag vet!
  • Kanttant
    Matildeh skrev 2017-05-09 15:08:58 följande:

    Här länge försökt åka iväg och hälsa på min bästa vän som bor i ett annat land. Men varenda gång så har det krånglat och det har slutat med att jag inte har kunnat åka. Visst om det krånglar en gång, men varje gång!! Har försökt minst 4 ggr. Antingen blir biljetterna inställda, flyget blir inställt eller betalningen går inte igenom - när betalningen och biljetterna gått igenom så får man samtal några dagar senare att det inte har funkat. Asså vaaa? Detta känns helt sjukt. Försökte boka biljetterna idag men neej då funkar det heller inte. Men när jag åkt till andra ställen har det funkat direkt.

    Vad tycker ni om detta? Är inte detta läskigt? Är det meningen att jag inte ska dit? Har ni också nångång verkligen velat något men det har aldrig gått igenom? Vad gör man då?


    Vad menar du med att biljetterna blir inställda?

    Om flyget blir inställt brukar de ju bara boka in dig på nästa flyg? Åkte du hem från flygplatsen istället?
Svar på tråden Är det rätt val?