Så oseriös företag!
Vill bara berättar lite upplevelse från att söka jobb hos ett företag som handlar om mötesbokning.
Mötesbokning är ett företag som man kunde jobba distan. Du kan välja när du vill jobba och att lönen är upp tills hur många bokningar du har gjort. Mer fakta om den företag behöver ni inte veta, inte så intressant.
Ja, eftersom det är så enkel med arbete och jag kan jobba samtidigt med mitt studie så är det ganska bra. Jag tänker framför att inte på pengar när man ska jobba med sådant företag som lönen är oklart , det som jag tänker var erfarenhet som i vilket tur jag kan ha det i CV och leder till är bättre job.
Jag söker det jobbet genom studentjob.se och senare fick jag ett samtal från företag. Under samtalet så berättar han om arbete, lönen, arbetstider o.s.v Sist så frågade han mig om jag är intressera så kan vi boka ett provdag. Jag svarade Ja.
Vi bokade provdag på lördag kl12:00-18:00 men han dyker aldrig upp och innan dess så behöver jag att skapa skype och skicka vänfråga till den företag, har gjort men ingenting hände. Okey ja, han kanske har redan fått någon annat. Men sen så fick jag ett meddelande om att han hade skicka ett tidigare meddeland om att provdag behöver flytta fram pågrund av boknings hemsida hade problem men han insåg att felmeddelandet så uppenbart fick jag inga meddelande men nu funkar allting bra så han ville boka en provdag med mig som är Söndag samma tid. Jag tackade Ja, han svarade att vi hörs.
Väntade som vanlig och samma sak ingen dyker upp, skickade meddelande svarade inte. Det gjorde mig väldig besviken, inte att jag har inte fått jobb men att jag slösa på mitt tid när han har lovat. Det hände två gånger. Jag skickade mail till företag och frågade vad som har hänt. Svaret så jag fick var så här:
Det är olyckligt att du inte fick kontakt med Axxxxxxxr i dag.
Jag var fortfarande arg då och speciellt med ordet att försökt att nå dig, aha säkert jag undrar om jag jobba för de men är sjuk och inte meddela till vad kommer de att säga åt mig. OCH jag tänker inte lita på längre.
Aja jag hade ändå inga förväntningar men vill bara berätta till er så ni inte får samma händelse.
Företag är ett svensk företag och handlar om mötesbokning (prova er fram om ni vill veta vad företag heter, personen kan man också hitta på Linkedin)
#Såärlivet