Hon äter mest på natten, tips?
Jag har en 8-mån bebis som ätit ersättning från start. Problemet är att hon äter mest på natten. Hon vaknar minst en gång i timmen och vill ha mat. Får hon det så somnar hon om på 10 min, annars så blir hon ledsnare/argare tills hon vaknat helt och är då väldigt gnällig och kan inte somna om (även om hon får mat) på några timmar. Är man snabb med maten så halvvaknar hon bara och somnar om på 10 min. Har provat med vatten i flasks och napp men de spottar hon bara ut. Hon äter kanske en halvliter ersättning totalt på natten.
På dagen vill hon inte ha ersättning mer än kanske 20 ml åt gången förutom innan dagsvilan, då äter hon kanske 60 ml (och somnar så). Jag ger också gröt/puré/smakprov av vår mat och det vill hon ibland ha, ibland inte. Jag ger det till lunch, middag och två mellanmål. Hon äter bra vid kanske 2 av dessa mål, olika varje gång. De andra 2 målen så fräser hon och spottar. Det verkar inte ha att görs med vad hon får. Det som är gott en gång spottas ut nästa och är gott igen tredje gången.
Hon går upp bra i vikt och ligger en kurva över medel ungefär. Har inte haft några magproblem eller så.
Känns tokigt att hon äter mest på natten och man blir ju jättetrött av att vakna en gång i timmen. Någon som har tips eller kan det ändra sig av sig självt?