Men hur ska jag gå ner i vikt?
När jag var yngre gjorde det inget om jag gick upp nåt kilo under helgen. Det var borta på tisdagen. Numera tar det en vecka (jag är 45). På sista tiden har det varit en massa onyttigheter och för mycket mat på grund av ett antal jämna födelsedagar, bröllop och avtackningar på jobbet. Nu måste jag ner 3 kilo och få bort 2 cm runt midjan för att mina kläder ska sitta bra igen
Jag har tagit bort alla kakor och allt godis. Jag har bytt ut chipsen och colan på fredagar och lördagar mot sammanlagt en deciliter jordnötter och Loka. Jag har ökat på min träning och kör 40 minuter motionscykel i snabbt tempo och 30 minuter styrketräning varje dag. i två veckor. Jag har inte gått ner ett gram och inte minskat midjemåttet heller. Vad ska jag göra? Nu på lördag är det släktkalas igen såklart. Jag har sagt till maken (hans släkt) att jag bara tar en kaka och en pytteliten bit tårta. det tycker han är oartigt, men jag ska göra så ändå.
Nästa vecka ska jag på en stor fest där jag måste komma i en viss klänning, och jag vill ju se bra ut i min bikini till sommaren.