• Mikael2

Ta in mera flyktingar

Tycker ni vi har släppt in för lite flyktingar.
    Jag tycker vi ska vara humana och flyktingarna har gjort så att ekonomin är nu väldigt bra.
    dessutom berikar det landet.

• Svar på tråden Ta in mera flyktingar
  • Anonym (Ja)

Det tycker jag också. Ingen väljer var man föds någonstans..

• Anonym (Ha ha ha...)
    Mikael2 skrev 2017-05-10 09:53:52 följande:

Jag tycker vi ska vara humana och flyktingarna har gjort så att ekonomin är nu väldigt bra.

Kul med ironi. I många kommuner är arbetslösheten över 50 % bland invandrare.
    Och efter 15 år i Sverige är endast 34 % av invandrarna självförsörjande.

Låter som du får din glädjeinformation från Svt och SR.

Berikar landet med exakt vad? Många förorter liknar inbördeskrig.

• hemmahossdigdå

Om du försörjer dom sure, men många av oss andra är trötta på att vi ska vara hela världens socialtjänst. SD 2018 det är nog nu

• Anonym (Ja)
    Anonym (Ha ha ha...) skrev 2017-05-11 23:34:31 följande:

Kul med ironi. I många kommuner är arbetslösheten över 50 % bland invandrare.

Och efter 15 år i Sverige är endast 34 % av invandrarna självförsörjande.

Låter som du får din glädjeinformation från Svt och SR.

Berikar landet med exakt vad? Många förorter liknar inbördeskrig.

Vilka förorter då? Exempel tack

Berikar landet med kultur och nya vänner.
  • 100kgpappa

Trolltråd eller?
  • 100kgpappa
    Anonym (Ja) skrev 2017-05-12 05:10:31 följande:

Vilka förorter då? Exempel tack

Berikar landet med kultur och nya vänner.

Tänker du på hederskultur, barngiftermål och klankultur, eller vad syftar du på?
  • Equalizer

Varför tycker du det?

Jag tycker vi ska vara humana

Vad tjänar vi på att "vara humana" gentemot t.ex Afghaner och Eritreaner?
    Anonym (Ja) skrev 2017-05-10 14:10:09 följande:

Det tycker jag också. Ingen väljer var man föds någonstans..

Kan jag få ärva efter dig eller dina föräldrar när du/de avlider,man väljer ju trots allt inte var man föds varpå det vore orättvist ifall jag inte fick ärva bara för att jag inte föddes in i din familj.
    100kgpappa skrev 2017-05-15 17:08:18 följande:
    Trolltråd eller?
    Hur bisarrt det än låter så tänker en ansenlig del utav Sveriges befolkning som trådstartaren,annars hade F! varit ungefär lika populära som NMR.

• Anonym (Ja)
    100kgpappa skrev 2017-05-15 17:10:40 följande:

Tänker du på hederskultur, barngiftermål och klankultur, eller vad syftar du på?

Har vi en liten rasse bland oss??
  • 100kgpappa
    Anonym (Ja) skrev 2017-05-15 18:28:50 följande:

Har vi en liten rasse bland oss??

Ditt enda argument alltså, rasistkortet...Jag är imponerad!

Ska jag tolka det som att du är för tvångsäktenskap av minderåriga, då man är "rasist" om man är emot den importerade företeelsen son numera är rätt vanlig i vart land.
  • Anonym (Ja)
    100kgpappa skrev 2017-05-15 20:33:10 följande:

Ditt enda argument alltså, rasistkortet...Jag är imponerad!

Ska jag tolka det som att du är för tvångsäktenskap av minderåriga, då man är "rasist" om man är emot den importerade företeelsen son numera är rätt vanlig i vart land.

Tror du att alla flyktingar är för detta?

Om du är emot det så är det väl ändå bättre att vi tar in flickor i vårt land som annars hade blivit bortgift i sitt land???

Hmm ja eftersom jag inte tror att du gör något speciellt för att kämpa emot tvångsäktenskap annat än att sitta på familjeliv och gnälla på flyktingar. Då du har nog inget emot det så länge det är utanför Sverige.
  • Anonym (Ja d tycker jag)

Ja jag tycker vi ska ta emot fler. Låta dom som kommit stanna. Jag har daglig kontakt med flyktingar. Är mycket insatt i dessa frågor. Har hört och sett det mesta. Jag har aldrig blivit respektlöst behandlad eller hotad, våldtagen eller nått annat. Jag är kvinna som arbetar på ett hvb för ensamkommande ungdomar.

• 100kgpappa
    Anonym (Ja) skrev 2017-05-16 20:14:31 följande:

Tror du att alla flyktingar är för detta?

Om du är emot det så är det väl ändå bättre att vi tar in flickor i vårt land som annars hade blivit bortgift i sitt land???

Hmm ja eftersom jag inte tror att du gör något speciellt för att kämpa emot tvångsäktenskap annat än att sitta på familjeliv och gnälla på flyktingar. Då du har nog inget emot det så länge det är utanför Sverige.

Jag har varit på ett flertal utlandstjänster för att folk ska få det bättre där, så de slipper åka hit, men det räknas förmodligen inte i din värld...

Vad gör du själv mer än sitter här och viftar med rasistkortet???

Och återigen, vilka kulturberikningar är det du pratar om? För det jag nämnde har idag blivet vardag i Sverige, och det kvittar ju om inte alla är för det, tillräckligt många är det. Folk kommer inte hit för vår jämlikhet om du tror det...

Människor blir inte magisk svenskar och byter värderingar så fort de passerar gränsen, utan de tar med sig de åsikter och kulturer de har i hemlandet, precis som att du inte blir en somalier om du flyttar dit och plötsligt tycker klankultur är en bra grej.
  • 100kgpappa
    Anonym (Ja d tycker jag) skrev 2017-05-16 20:20:04 följande:

Ja jag tycker vi ska ta emot fler. Låta dom som kommit stanna. Jag har daglig kontakt med flyktingar. Är mycket insatt i dessa frågor. Har hört och sett det mesta. Jag har aldrig blivit respektlöst behandlad eller hotad, våldtagen eller nått annat. Jag är kvinna som arbetar på ett hvb för ensamkommande ungdomar.

Så eftersom det funkar bra där du jobbar, så finns det inga problem nån annanstans...
  • Frontline

Nej tack det är bra som det är då det alldeles på tok för mycket redan nu..

Vill Anonym (Ja) kalla mig för rasse med så absolut då är jag det i dina ögon, men jag jobbar varje natt med invandrare som är skitbra och vi är vänner på typ Facebook men jag vill inte ha hit flera för det...

Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Ta in mera flyktingar