• Anonym (en mamma)

Min dotter anklagar mig att jag har förstört hennes liv

Min dotter anklagar mig att jag har förstört hennes liv för att jag i all välmening insisterade att hon skall få en utbildning vilket hon också gjorde. Hon har utbildat sig till jurist, hon fick mitt råd till detta yrke och hon gilla yrket också och är duktig på det ,det passar henne men hon har svårt att få jobb. Hon får mera eller mindre korta vik och har varit arbetslös i omgångar nu senast ett halvt år. efter att ha gått på ca 5-6 intervjuer och har fått nej har hon sagt att jag förstört hennes liv och är mycket arg på mig. Om hon kan inte få jobb kan hon inte skaffa barn och hennes kille kommer att lämna henne iom han vill ha barn därmed har jag förstört hennes liv. Jag hoppas väl att hon får ett jobb ganska snart men jag kommer att ha svårt att förlåta det hon sa till mig.

• Svar på tråden Min dotter anklagar mig att jag har förstört hennes liv
  • Bibbidi

Du får försöka tänka på att hon antagligen mår mycket dåligt just nu. Går på massa intervjuer men får inget jobb, och hennes förhållande håller på att gå i kras.

• Anonym (en mamma)
    Bibbidi skrev 2017-05-10 16:17:06 följande:

Du får försöka tänka på att hon antagligen mår mycket dåligt just nu. Går på massa intervjuer men får inget jobb, och hennes förhållande håller på att gå i kras.

Hennes förhållande kommer att gå i krass om hon beteer sig mot sin kille som hon gör mot mig
  • Anonym (Eee)

Du kan inte se varför hon sa så? Du har propsat på att hon ska gå en utbildning (denna), sen går hon på intevju efter intervju och får bara nej. Sen verkar hennes förhållande hänga löst, hon är stressad, ledsen, orolig, arg och rädd antagligen. Då säger hon en sak i affekt..hon har det jobbigt och mår dåligt, men det är du som inte kan förlåta? Antagligen så har hon gått en utbildning som hon inte riktigt ville gå, men du ville! Därför anklagar hon dig. En ursäkt ska du ha, men att inte kunna förlåta...nä väx upp och tänk inte egoistiskt!

• Anonym (E)

Fast ibland så går föräldrar över gränsen och hon kan mycket väl ha gått den utbildningen för att göra dig stolt. Men ibland så går livet inte som man vill och hon har rätt till sina känslor.

• Anonym (Ja)

Du får förlåta hennes ord bara men ta upp det med henne vid ett senare tillfälle att du blev sårad.

Hon går igenom en jobbig tid vad de verkar som med mycket press så få det inte att handla om dig här. Ge henne stöd. Hjälp henne.

• Anonym (963)

VILLE hon gå denna utbildning och ha detta jobb?

• Anonym (Ff)

Det är ju inget som säger att hon skulle haft lättare att gå ett jobb om hon gått en annan utbildning eller ingen alls.

När det gäller dina sårade känslor TS så får du ta hennes uttalande med en nypa salt; det är sådant som sägs av frustrerade, uppgivna människor som vill lägga skulden på någon annan eller göra dem lika ledsna som de själva känner sig. Omoget agerande, men inte ovanligt att unga vuxna återgår till att vara barn/tonåring i sin relation till sin förälder, och beter sig säkert inte likadant mot pojkvännen.

• Anonym (B)
    Anonym (Ff) skrev 2017-05-10 19:55:20 följande:

Det är ju inget som säger att hon skulle haft lättare att gå ett jobb om hon gått en annan utbildning eller ingen alls.

Det vet vi inte , men det är ofta lättare att kämpa om man gillar sitt yrke.
  • Anonym (hejcurling)

Alltså orkar inte övercurlade ungar, så fort det kommer en motgång så blir dem deprimerade och ger upp.

Dem här senaste generationerna är helt värdelösa (80talisterna och uppåt)

Föräldrar! Lär era barn att man inte alltid får som man och det kommer motgångar i livet.

Svar på tråden Min dotter anklagar mig att jag har förstört hennes liv