Han vill att jag ska köpa en dyrare present
Jag har dejtat en man i ca 6 månader. Under denna tid så har jag träffat hans dotter på snart 10 år typ 5 gånger kanske. Hon är extremt bortskämd, både av pappan och mamman.
Jag studerar och han vet om att jag inte har mycket pengar och så.
Hans dotter fyller år om 1,5 vecka och han frågade vad jag har tänkt köpa för något. Jag sa att ''någon liten present blir det väl''. Han såg funderande ut när jag sa det och så frågade han hur mycket jag har tänkt lägga ner på den presenten. ''Kanske 100 kronor, inte mer'' sa jag då. Först och främst så känner jag inte hans dotter så bra och jag tycker redan att hon får tillräckligt med saker & jag har inte heller råd att lägga ner några stora summer på en present till hans dotter. Det är liksom nog svårt att försörja mig själv typ.
Han blev i alla fall svinsur när jag sa att jag kommer köpa något för 100 kr, troligtvis. Han sa att jag är snål och att jag i alla fall hade kunnat köpa någon fin leksak från Toys r us som hon önskar sig. Grejen är den att Toys r us har mycket dyra leksaker och allt det hon önskar sig därifrån kostar flera hundra kronor.
Jag blev jättesur och besviken på honom när han reagerade som han gjorde. Han borde väl vara glad att jag köper något alls? Förstår inte hur han kan tycka att jag ska lägga ner mycket pengar på en present till HANS dotter, när han dessutom vet att jag har det knapert. Hon får ju för fan redan massvis med saker både från honom och mamman! Det är pinsamt och irriterande hur bortskämd hon är..
Jag vet inte men jag känner mig illa till mods efter hans reaktion. Pengavärdet på en present borde inte spela någon större roll. Jag har aldrig brytt mig om vad mina presenter har kostat. Jag har blivit glad bara jag har fått något och det är så jag är uppfostrad!
Vet inte om denna man är något att ha? Vad tycker ni? Är detta okej eller inte okej? Han har bra egenskaper också och det är därför jag föll för honom från första början. Han är väldigt rolig och han bryr sig om mig, samt att han får mig att känna mig älskad. Men nu börjar jag tveka..