• camomillis

Kommer magen senare när man är mullig/tjock?

Hej, är ännu bara i v7, men jag undrar med er som också är lite kraftiga, kommer magen senare då?
    Alltså tar det längre tid innan den syns, eller är det bara någon skröna?
    Förstår att det givetvis att det även är olika, men om man generellt sett kan säga så..?

Camilla

• Svar på tråden Kommer magen senare när man är mullig/tjock?
  • 9Kärleken6

Jag kan inte svara för det generellt men jag är mullig och jag har fått min bäbismage på allvar nu vecka 17-18.

• Dahliaer

Som mullig syns det oftare senare eftersom det redan finns lite mage innan. Man bär "den gamla magen" utanpå den nya så kanske kan man säga så rent generellt även om det är olika mellan personer.

• Raven

kan böra synas senare det är nog rätt olika men det kommer i allfall =)

• camomillis

fler som vill svara..?

• Lalalong

camomillis
    Skit svårt att svara generellt eftersom mullig/tjock är väldigt godtyckligt.
    Men jag kan bara svara utifrån mig själv som är rejält tjock
    Ja min mage syntes väldigt mycket senare. Jag har bilder i mitt galleri på magen, nu är det ett tag sedan jag la upp. Men då var jag rätt så långt gången och det syns inte att jag är gravid utan är bara mega tjock.
    Nu är jag i v 34 och det syns rätt så mycket att jag är gravid, men jag har fortfarande inte en helrund mage utan det går in vid midjan.
    En annan kul sak med det är att jag har all bebismage högt upp, sen "hänger" (riktigt så illa är det inte men... ) fettomagen lixom nedanför

• Jefa

Jag är mullig och det syndes ganska rejält att jag var gravid redan i vecka 15!

• Kyoko

För mig så kom det relativt tidigt. Har varit en sådan typ som burit alla övervikt på magen iofs inte superduper mycket men har alltid haft mage som vissa misstrott som att jag varit gravid tidigare.

Jag fick iallafall börja med mammabyxor i v. 11 och nu i v. 21 (imorgon) så ser jag mer eller mindre höggravid och har större mage än de som ligger ett par veckor längre fram än mig. Däremot kan jag säga att det i stort sett är bara magen som jag har gått upp på.

• En glad tjej

Här har ni en som är smal men som fick mage väldigt sent. Hade ingen mage innan graviditet och nu i vecka 27 är den inte särskilt stor. Fick reda på av bm att jag har starka magmuskler som håller tillbaka magen! Känns ju ganska bra att folk har svårt att fatta att man snart är i sjunde månaden hihi!

• En glad tjej

Här har ni en som är smal men som fick mage väldigt sent. Hade ingen mage innan graviditet och nu i vecka 27 är den inte särskilt stor. Fick reda på av bm att jag har starka magmuskler som håller tillbaka magen! Känns ju ganska bra att folk har svårt att fatta att man snart är i sjunde månaden hihi!

• styvmor

Jag tycker det verkar vara så att det syns sent på dom som både är extra smala OCH dom som är extra mulliga. Själv är jag mitt i mellan (163 cm lång och 63 kg innan bäbis) och på mig syntes det nästan på en gång! Har i och för sig alltid haft "flexibel" mage som blir stor så fort jag äter... :_D

• Lotten

Jag är rätt så mullig och har en del på magen men när jag väntade min första så syntes min mage redan i tredje månaden. Och denna gången också kom den tidigt fram fast jag inte hade fått bort allt från förra grav.

• Nettis30

På mig började synas redan vid v13-14, men nu i v21 har jag mer bebismage.

• Kajak

Jo kanske det...
    Jag har inte tänkte på det.

Jag är inte mulllig utan har typ plattmage så magen syns redan vecka 10 men det var då tarmar var svullnad pga gravidhormoner...
    Sen omkring vecka 12 kunde man se jag har "gått upp i vikt" om folk skulle fråga mig om magen.

Det är nog olika.

• MARIA99

jag är mullig ,, 166 cm & 70 kg innan graviditeten.. Min bebismage kom snabbt..har bilder i galleriet. Vet dock inte om det beror på att det e 3:e barnet. Med första kom den senare & då var jag smal innan.

• Alexandra85

Min mage kom då ganska tidigt, började få mage i vecka 15 kanske...
    Var absolut inte mager eller smal innan jag blev med barn =)

• Mijjo

Har man inte fått barn innan så kommer den "sent " , men har man haft barn tidigare så tycker ialla fall jag att den redan kommer runt 8-10 v.Beror ju självklart lite på hur mullig man är ,,,

• camomillis

Vad intressant o läsa era svar Verkar ju vara väldigt olika.. Jag är väl sådär halvtjock (vad duktig man är på o bedömma sig själv ) Man ser att jag är kraftig, men har ingen enorm övervikt. Ja, bilder finns ju i mitt krypin förressten
    Vi får väl se när den dyker upp, varför jag frågar var för att min svärmor sa att "ja du ska se att det kommer o dröja jäääätte länge innan det syns på dig för att du är kraftig". Jag köpte inte riktigt det, för så mycket mage har jag ju inte, o sen tycker jag att den har svällt lite redan nu, o det syns, iallafall så jag känner/ser det. Vet att det iofs inte är själva bebben, men dock

• MARIA99

min svärmor har oxå smidiga kommentarer *not* Hon sa att jag har enoormt stor mage =/ Vilket inte stämmer utan den ligger på medel..
    Så lita inte på vad hon säger..hon kan ju ej veta när din mage kommer =)

• zazla

Jag vägde nog 15 -20 kilo för mycket när jag blev gravid. Bilder på magen finns under graviditet. Vecka 12-41 finns det bilder på.

• Johanna 87

Logiskt (enligt mig) så borde ju magen synas snabbare om man är smal.

Svar på tråden Kommer magen senare när man är mullig/tjock?