• LAVISA

    Sjuksköterskor, hur länge jobbade ni före BF?

    Hej! Som rubriken råder. Jag arbetar som sjuksköterska och undrar vad som är "normalt" att klara av att arbeta före BF? Förstår såklart att det skiljer sig mycket från person till person. Skriv gärna vart ni jobbar (kommun/landsting) och i vilken vecka ni gick hem :) TACK! 

  • Svar på tråden Sjuksköterskor, hur länge jobbade ni före BF?
  • EpicNurse

    Jobbar på en akutmottagning och jobbade förra gången till v 32. Denna gången är planen densamma. Har många kollegor som jobbat till , 34-36!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • LAVISA
    EpicNurse skrev 2017-05-11 09:10:41 följande:

    Jobbar på en akutmottagning och jobbade förra gången till v 32. Denna gången är planen densamma. Har många kollegor som jobbat till , 34-36!


    Okej :) Fick du graviditetspenning då? Jag fick min beviljad så kan också gå hem i vecka 32. Just nu mår jag ganska bra förutom värk i ryggen och foglossning på kvällarna. Lite sammandragningar. Känns svårt att planera, jag vill jobba så länge jag orkar men samtidigt vill ju min chef veta när jag ska gå hem så sommaren kan planeras. Är svårt att veta hur jag mår om ca 2 månader. 
  • EpicNurse
    LAVISA skrev 2017-05-11 09:18:46 följande:

    Okej :) Fick du graviditetspenning då? Jag fick min beviljad så kan också gå hem i vecka 32. Just nu mår jag ganska bra förutom värk i ryggen och foglossning på kvällarna. Lite sammandragningar. Känns svårt att planera, jag vill jobba så länge jag orkar men samtidigt vill ju min chef veta när jag ska gå hem så sommaren kan planeras. Är svårt att veta hur jag mår om ca 2 månader. 


    Nej det fick jag inte... det är dom för snåla för hos oss. Lyckades få en sjukskrivning förra gången och denna gången har jag först semester och sen föräldraledigt tills bebisen kommer!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • LAVISA
    EpicNurse skrev 2017-05-11 10:13:53 följande:
    Nej det fick jag inte... det är dom för snåla för hos oss. Lyckades få en sjukskrivning förra gången och denna gången har jag först semester och sen föräldraledigt tills bebisen kommer!
    Okej, tycker det ska vara självklart i vårat yrke. Ska fundera lite och se om jag ska gå hem redan 6 juli eller försöka jobba några veckor till efter det  :) Tack så mycket för hjälpen! 
  • LAVISA
    EpicNurse skrev 2017-05-11 10:13:53 följande:
    Nej det fick jag inte... det är dom för snåla för hos oss. Lyckades få en sjukskrivning förra gången och denna gången har jag först semester och sen föräldraledigt tills bebisen kommer!
    Okej, tycker det ska vara självklart i vårat yrke. Ska fundera lite och se om jag ska gå hem redan 6 juli eller försöka jobba några veckor till efter det  :) Tack så mycket för hjälpen! 
  • EpicNurse
    LAVISA skrev 2017-05-11 10:55:49 följande:

    Okej, tycker det ska vara självklart i vårat yrke. Ska fundera lite och se om jag ska gå hem redan 6 juli eller försöka jobba några veckor till efter det  :) Tack så mycket för hjälpen! 


    Ja jag håller helt med! Speciellt på en akutmottagning... helt sjukt!

    Lycka till! :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Sjuksköterskor, hur länge jobbade ni före BF?