• Snowflingan

Värt att ta ett test?

Hej!

Förra månaden hade jag mycket illamående och halsbränna som jag aldrig har, tog ett test den 25 som var negativt, fick mens den 28 fram till 2 maj med väldig mensvärk de två första dagarna som jag brukar.

Nu i två veckor har jag varit extremt trött och senaste veckan har magen varit jättesvullen och vågen visar 5 kilo extra? Och när jag tränade i helgen kräktes jag nästan även fast jag tog det lugnare än vad jag brukar.

Nu enligt en app jag har ska jag ha ägglossning imorgon men jag undrar om jag kanske ta ta ett gravtest. Magen är fortsatt svullen, har värk som kan vara älvärk och ömma bröst.

Är det totalt onödigt att ta ett test?

• Svar på tråden Värt att ta ett test?
  • Snowflingan

Plus att idag har jag gått och kissat en gång i timmen, varit riktigt kissnödig. Letar jag bara symptom kanske haha?

• Lalalinda1234
    Snowflingan skrev 2017-05-11 15:23:22 följande:

Plus att idag har jag gått och kissat en gång i timmen, varit riktigt kissnödig. Letar jag bara symptom kanske haha?

Om du misstänker att du är gravid så är det ju bara att testa.
  • Snowflingan
    Lalalinda1234 skrev 2017-05-11 15:35:11 följande:

Om du misstänker att du är gravid så är det ju bara att testa.

Jag är en testgalning och blir så ledsen varje gång det är neg, därför vill jag ha lite råd om det är onödigt eller inte
  • Wunja

Sådär var det för mig förra månaden också, trodde jag var typ gravid även fast jag fått mens innan. Alla symtom passade klockrent! Så jag tog ett test men det var ju självklart negativt.

Tror att om man funderar lite extra så känner man sig gravid, tyvärr :/

• Milou3
    Snowflingan skrev 2017-05-11 15:52:58 följande:

Jag är en testgalning och blir så ledsen varje gång det är neg, därför vill jag ha lite råd om det är onödigt eller inte

Fast om du hade mens mellan den 30 april till 2 maj så är du ju på CD 13 i dag och mest troligt är att du har ägglossning nu. Det är ju inte jättevanligt att vara gravid och ha mens med mensvärk.

Så mitt råd är att ha sex ist och vänta tills 3-4 dagar innan nästa mens och ta ett test då ist :)
  • Anonym (j)

Du är nog inte gravid tyvärr. Sen går man inte upp någonting alls i vikt de första månaderna pga graviditet.

• Carambolan
    Milou3 skrev 2017-05-11 16:51:48 följande:

Så mitt råd är att ha sex ist och vänta tills 3-4 dagar innan nästa mens och ta ett test då ist :)

Eller 3-4 dagar EFTER nästa mens så slipper du slänga massa pengar på negativa test.
Svar på tråden Värt att ta ett test?