• frippe69

    Skolskjuts

    Hej,

    Jag har två barn 9 och 11 år gamla.
    Vi bor sedan 1år tillbaka i ett mindre sammhälle drygt 8km utanför stan. Och barnen går kvar i samma skola som innan.

    Båda barnen är beviljade skolskjuts och dom åker taxi från våran uppfart ända fram till skolans dörr. Nu har dom talat om för mig att dom inte vill åka skolskjuts längre. Varför kan ingen av dom svara på.

    Jag blir både ledsen och arg när jag hör dom saga det. Tänk om man hade sådana privilegier när man var barn. Då fick man allt gå, cykla, åka buss för att komma till skolan.

    Vad ska man svara sina barn i en sådan här situation? I mina ögon är det bara gilla läget och acceptera att det är såhär det ser ut i dagsläget.
    Det finns en skola (1-9) i vårat samhälle men att byta skola är inget alternativ då barnens mamma bor i närheten av skolan dom går i.

    Eller är det ett sätt att tala om att dom vill bo hos mamma på heltid? Vi har delad vårdnad och dom bor varannan vecka.

  • Svar på tråden Skolskjuts
  • Anonym (Öh)

    Det är väl du som är vuxen och bestämmer? Erbjud dom en nyservad cykel.

  • Carambolan

    Kan det vara press från andra barn...? Det kan ju kanske framstå som lite förmer att åka taxi till skolan, om ingen annan i klassen har skolskjuts. Då kanske situationen kan lösas av att be klassläraren förklara hur skolskjutsarna fungerar och vem som får det och varför.

Svar på tråden Skolskjuts