• anonym227788

Brun flytning vid urinvägsinfektion???

Hej,
    Jag fick igår konstaterad urinvägsinfektion. 

Ikväll hade jag en liten brun flytning när jag gick på toaletten.

Nu till min fråga - jag har blod i urinen från uvi:n men är det vanligt att man också får en brun flytning vid urinvägsinfektion????? Det hela började med att jag fick lite blod på pappret för två veckor sen vilket enligt doktorn var början på UVI:N.

Googlar man får man ju bara upp cancer så jag tänkte jag kollar här för att se om någon haft likadant vid uvi. 

Har ingen könssjukdom. Däremot alla symptom på UVI - sveda då jag kissar, brännande känsla i underlivet etc...

Tacksam för svar!!!
    Helena

• Svar på tråden Brun flytning vid urinvägsinfektion???
  • Anonym (Hmm)

Alltså jag är ju ingen expert eller har erfarenhet av UVI heller för den delen. Men kommer inte flytningar från slidan? Om man har UVI har man väl blod i urinen bara el?

• Anonym (*)

Om du sett flytningen i trosorna eller på trosskyddet så är det ju rimligt att tro att den kommer från urinröret och beror på din UVI. Om inte, har du fått en urinodling gjord eller konstaterades infektionen bara genom en urinsticka? Vilket antibiotika fick du utskrivet? Hur ligger du till i menscykeln eller kan du vara gravid? 

• anonymtrådstartaren2233

jag har fått två stickor tagna...först på vc och sen på jourmottagningen. där visade det indikation på vita blodkroppar, blod i urinen och på vc bara på nitrit. 

odling är ivägskickad. Jo det känns ju rimligast att det kommer från urinröret och ingenting annat. det är klart. men man blir ju lite hypokondrisk när det plötsligt kommer en brun flytning....

jag har fått selexid.

nej inte en chans att jag är gravid eller har en könssjukdom. har haft samma partner länge och har testat mig förut.

Anonym (Hmm) skrev 2017-05-11 21:41:03 följande:

Alltså jag är ju ingen expert eller har erfarenhet av UVI heller för den delen. Men kommer inte flytningar från slidan? Om man har UVI har man väl blod i urinen bara el?

fullt möjligt att det var blod från urinröret......jag kallade det flytning men behöver inte vara det alls....nu när jag tänker på det låter det ju mer rimligt att det kommer från urinröret..bara kändes lite flytnings-aktigt när ajg såg det..
    Anonym (*) skrev 2017-05-11 21:59:16 följande:

Om du sett flytningen i trosorna eller på trosskyddet så är det ju rimligt att tro att den kommer från urinröret och beror på din UVI. Om inte, har du fått en urinodling gjord eller konstaterades infektionen bara genom en urinsticka? Vilket antibiotika fick du utskrivet? Hur ligger du till i menscykeln eller kan du vara gravid? 

Jag har fått två stickor tagna...först på vc och sen på jourmottagningen. där visade det indikation på vita blodkroppar, blod i urinen och på vc bara på nitrit. 

odling är ivägskickad. Jo det känns ju rimligast att det kommer från urinröret och ingenting annat. det är klart. men man blir ju lite hypokondrisk när det plötsligt kommer en brun flytning....

jag har fått selexid.

nej inte en chans att jag är gravid eller har en könssjukdom. har haft samma partner länge och har testat mig förut.
  • Anonym (*)
    anonymtrådstartaren2233 skrev 2017-05-11 23:10:27 följande:
    Jag har fått två stickor tagna...först på vc och sen på jourmottagningen. där visade det indikation på vita blodkroppar, blod i urinen och på vc bara på nitrit. 

jag har fått selexid.

Tycker att det låter helt normalt i och med att du testat positivt på blod i urinen på stickan. Ta upp funderingarna med din gynekolog om du fortfarande har missfärgade flytningar när Selexidkuren är avslutad.
Svar på tråden Brun flytning vid urinvägsinfektion???