• Anonym (Ts)

Förstoppning släpper inte

Hej! Är 26 år och har blivit förstoppad igen. Har ibs sedan tidigare och har alltid haft problem med förstoppning.

Nu har jag tagit dulkolax (2 tabletter 2 kvällar i rad), men det släpper inte. Har fortfarande jätteont.

Vet att det inte är någon allergi.

Känns onödigt att gå till läkaren pga detta, har varit där så mycket redan.

Finns det nått mirakel som hjälper er när ni är förstoppade?

Dricker redan mycket vatten, katrinplommon/aprikoser hjälper inte.

• Svar på tråden Förstoppning släpper inte
  • Anonym (Stina)

Sonen har massa problem med förstoppning och får movicol(junior) varje dag, kanske skulle vara något?

• Anonym (.)

Inolaxol har funkat bäst för mig. Jag har en väldigt klurig mage pga massa mediciner ena dagen hysterisk diarré sen kan jag vara förstoppad i flera dagar. Inolaxolen balanserar upp både och. OM man kommer ihåg att ta den är så jäkla dum så fort ja har fått ordning på det så börjar ja glömma. Om du ska prova rekommenderar jag granulaten för pulvret smakar pi faen. Jag brukar slå dosen i lite vatten röra runt och svepa snabbt sen följa upp med ett glas vatten. Tar liten stund att vänja sig, är som små stenar

• Anonym (Åsa)

Magnesium från helhetshälsa

Ta 5-6st om dagen så blir du aldrig mer förstoppad

• Heranell

Inolaxol granulat är min lifesaver! Tar en kapsyl granulat med ett glas vatten morgon och kväll och då funkar min mage normalt.

• Louqvisten

Jag har haft förstoppningsmage sedan jag föddes. Numera är det enda som fungerar för mig När det är som värst att ta 1 matsked matolja på morgonen ELLER 2-4 tsk kokosolja i en kopp kaffe på morgonen. Det brukar sätta igång magen igen på mig. (Provar man kokosolja så börja vid en lägre "dos" och öka på om det behövs.)

Hoppas det löser sig för dig snart!

Svar på tråden Förstoppning släpper inte