Du måste logga in för att svara i en tråd.

• aanonym838

Lön Ekonomiassistent.

Hej.

Jag undrar vad ni har för lön som ekonomiassistent?

Jag jobbar på statlig myndighet och tycker jag ligger väldigt lågt till.. Men det är i stort sett omöjligt att löneförhandla utan man får nöja sig med det man får varje år dvs 0-200kr vilket är helt sjukt!

Är 34 snart 35år och har 24.400kr.

Trevlig helg! 

/anonym :)

• Svar på tråden Lön Ekonomiassistent.
  • Anonym (ekonomiass med)

Arbetsgivaren har en pott att dela ut. Vissa får mycket mer, andra får mycket mindre. Men alla ska ha det minsta. Dvs typ 350 kr eller vad det är. Sånt ser man när löneavtalen är klara. Det enda du kan göra är att byta jobb. Att förhandla upp ett gammalt löneavtal är det svåraste som finns.

Det handlar om VAD du gör. Inte att du är ekonomiassistent. Det handlar om eget ansvarsområde, det handlar om din utbildning, det handlar om din vidareutbildning inom företaget.

Kika in på din fackliga organisations sida. De har såna mätare för olika yrken. Där ser du om du ligger lågt eller högt. Du kan också se vad som drar ner din lön. Och då kanske du kan göra något åt det.

• LFF
    aanonym838 skrev 2017-05-12 11:29:59 följande:

Hej.

Jag undrar vad ni har för lön som ekonomiassistent?

Jag jobbar på statlig myndighet och tycker jag ligger väldigt lågt till.. Men det är i stort sett omöjligt att löneförhandla utan man får nöja sig med det man får varje år dvs 0-200kr vilket är helt sjukt!

Är 34 snart 35år och har 24.400kr.

Trevlig helg! 

/anonym :)

Byt jobb. Bästa (och nästan enda) sättet att få upp lönen mer än några 100 åt gången.
  • Anonym (solstrålen)

Hej! 

Om lönen är något som du bryr dig väldigt mycket om så är inte ekonomiassistent något som du bör satsa på. Det är låga kvalifikationer vilket gör att många kan bli ekonomiassistent. Hög utbytbarhet = Låga löner. Om du vill öka lönen är byta jobb, eller gå en utbildning rätt väg att gå.

Ha en fin helg! 

• Anonym (IL)

Jag har precis börjat som ekonomiassistent, utan utbildning och tidigare erfarenhet och har fått 26.000 i ingångslön. Den förhandlas om efter 6 månader ????

Svar på tråden Lön Ekonomiassistent.