• Jagocolin

    Semesterplaner?

    Sitter och funderar på vad vi ska hitta på för kul i sommar med vår 6åring.

    Vad har ni för planer? :)

    Ge mig tips!

  • Svar på tråden Semesterplaner?
  • Mascaraklumpar

    Jag jobbar hela sommaren förutom två veckor då vi ska åka utomlands och hälsa på släktingar. I övrigt ska vi försöka hinna med ett besök till kolmården och lite andra dagsturer, och så åka och bada på eftermiddagarna och grilla eller ha pickick på stranden, hyra roddbåt och fiska, eventuellt låna en husbil av en familjemedlem och åka och campa över en helg. Och min man kommer nog att vara mycket på äventyrsbadet med barnen när jag jobbar.

  • Carambolan

    Våra sommarplaner (tre barn i ålder 4, 7, 10) omfattar mest att vara i sommarstugan eftersom vi gjorde en längre utlandsresa förra året men alla i familjen har fått välja en varsin "helgresa" som vi ska göra. Det behöver inte nödvändigtvis vara en helg, men vi har sagt 2-3 dagars budget för det. På vår sommaragenda står därför: två dagar Kolmården (fyraåringens val, han älskar Bamse), två dagar Gröna Lund (sjuåringens val, men det delar vi nog upp i två olika besök då vi bor i Sthlm), fyra dagar medeltidsvecka på Gotland (mitt och tioåringens gemensamma val) och tre dagar vandring troligen bara på Sörmlandsleden (mannens val).

  • blomman 2
    Jagocolin skrev 2017-05-14 10:52:47 följande:

    Sitter och funderar på vad vi ska hitta på för kul i sommar med vår 6åring.

    Vad har ni för planer? :)

    Ge mig tips!


    Beror lite på var ni bor. Och om ni skall semestra i Sverige. Men Astrid Lindgrens värld är ju passande och väldigt roligt för hela familjen! Skansen är också jättemysigt! Sedan gillar ju barn att bada,varför inte campa några nätter och laga mat utomhus,kanske ni hittar en camping med uthyrning av kanoter,roddbåtar. Vid sämre väder gå på museum,gärna där barn får pilla och prova på olika saker. Naturhistoriska älskar min dotter,nu 9 år, vi har varit där flera år i sträck,hon verkar inte få nog. Kanske en kryssning till Finland,många turer har massor av kul för barn och att sova i hytt är spännande! Kanske besöka ett utomhus poolområde,behöver ju inte vara Skara sommarland direkt. En 6 åring är rätt lätt att stimulera,bara de har sina föräldrars fulla uppmärksamhet,en strand och matsäck så kommer man långt!
Svar på tråden Semesterplaner?