• humlan2012

Saker som FAKTISKT FICK IGÅNG er förlossning!!!

Det finns ju huuuur mycket olika tips som helst på att få igång en förlossning, många säger "Det startar när det själv vill" och andra säger något annat...
    Därför frågar jag nu BARA er som testat dra igång värkarna och faktiskt fått det att fungera! Hur gjorde ni? Och hur lång tid tog det innan det drog igång? 
    (Alla andra oseriösa svar och tips undanbedes tack!)

• Svar på tråden Saker som FAKTISKT FICK IGÅNG er förlossning!!!
  • Anonym (Bm)

Oavsett vilka tips du får om saker som "hjälpte" så hade de sakerna inte hjälpt om kroppen inte var redo för förlossningen att sätta igång, och förlossningen hade antagligen satt igång ändå!

• Nelah

Hinnsvepning av bm efter bf.

Jag provade massor av sådana tips från nätet med första barnet men inget fungerade :p

Nu med nr 3 sitter och o slappar istället ;)

Jag vill och jag kan...
  • Anonym (Y)

Fast om det är kring BF så kan man ju inte veta vad som faktiskt spelat roll. Det ska ju starta någon gång då. Enda sättet att veta vad som startar en förlossning är ju om samma knep ger samma resultat i v 28 som i v 39.

Sist hade jag sex strax kvällen innan och det startade på eftermiddagen därpå.

• Misscaswell

Provade ananas, färdknäpp, gå i trappor, städa, promenera under min första graviditet. Gick ändå över två veckor. Den här gången tänker jag testa förlossningsdrink på champagne, ricinolja, aprikospuré och mandelmjöl om jag går över så mycket igen. Hellre än medicinsk igångsättning.

• Anonym (Massera)

Jag är rätt säker på att massera bröstvårtorna va det som gjorde att det startade förra gången (2a förlossningen) på kvällen den 28e testade jag, det gjorde fruktansvärt ont å jag kunde inte alls massera så som rekommenderades, men jag fick onda sammandragningar medan jag höll på å ett tag efter(något jag inte känt av innan)... så på morgonen den 29e testade jag igen å precis som kvällen innan fick jag onda sd å jag kunde inte massera som de rekomenderade. Testade efter lunch igen å samma sak inträffade, denna gången höll det dessutom i sig med onda sd å vid 5-tiden kunde jag ändå säga att det på allvar dragit. Han föddes på natten sen...

Ska testa strax igen, men är bara i v35 med tvillingar så ska vänta lite till... v36+ blir nog lagom :)

• Anonym (Roosa)

Samma som ovan, "massera"

• Anonym (vvj)

Men... Jag tittade på en tavla och dagen efter startade förlossningen. Precis. Det var tack vare den vackra tavlan som värkarna startade!

Nope. Kroppen sätter igång förlossningen när den är redo. Allt annat är bara konstiga sammanträffande. Fast, när man väl har börjat öppna sig så är det bra att vara upprätt, rulla på höfterna, promenera osv för att hjälpa värkarna på traven. Så det är väl därför folk tycker att promenader, städ och trappor hjälper, för kroppen hade redan satt igång själv.

• Anonym (2 h)

2 h efter hinnsvepning av bm bf +5 dagar så startade mina värkar. 24 timmar senare var vår bebis född.

Svar på tråden Saker som FAKTISKT FICK IGÅNG er förlossning!!!