• LinaJulia

Ont i magen betyder det stundande missfall?

Hej! Jag plussade på Stickan för ca 4-5 veckor sedan. Lyckan var enorm, men efter 15 dagar hade jag mycket värk i magen och i ryggslutet, och morgonen efter hade jag fått ett missfall. Detta tog rätt hårt på mig, men jag ville ändå försöka direkt igen. Nu är vi gravida igen för vi hittade av den första ägglossningen efter missfallet! Vi är glada, men jag är livrädd för ett till missfall. Hur vanligt är det? Jag sitter nu och är i vecka 5 (4+0) och har såklart haft molande mensvärk i magen i dag. Jag mår lite illa och har haft lite, lite ont i ryggslutet. Inte alls på samma sätt som förra gången dock. Är det så att molande värk i magen är ett tecken på att jag snart får missfall igen? Eller har dom ingen koppling till varandra? Råkade det bara va så att jag hade värk förra gången, men att det inte hade ngt att göra med missfallet? Kan man ha rätt ont (mensvärk ont) i magen utan att det betyder missfall? Tacksam för snabbt svar!

Missfallsrädsla
  • Svar på tråden Ont i magen betyder det stundande missfall?
  • Måne09

Jag hade ett mf i höstas som var ungefär liknande, hade också smärta i rygg och mage.
    Jag är nu gravid i v 21 och har haft ungefär samma smärta lite då och då. skulle säga att så länge man inte blöder så är det nog ingen fara. Jag var dock på gynakuten i v10 för och gjorde ett vul för att lugna mig själv. Jag var nämligen övertygad om att jag skulle få mf igen.. men har läst nånstans att två mf på raken händer men det är väldigt ovanligt. Blixten slår ju ofta inte ner på samma ställe? :) grattis till din graviditet!  :) 

• LinaJulia

Tack för det! Så lättad av att höra det! Jag har bestämt mig för att slappna utav och försöka njuta så mycket som möjligt! Lycka till med graviditeten du med!

• Höstaster

Det är ju egentligen omöjligt att svara på hur det kommer att bli för dig men jag kan säga så här: jag har varit gravid tre gånger, inga missfall, och jag har haft väldigt mycket ont i magen/rejäl mensvärk under alla tre graviditeter och det har varit växtvärk. Så vi håller tummarna för att det är så för dig. Kram

• Höstaster

Och jag har haft så pass ont att jag legat ihopkurad i soffan och tagit Alvedon och allt har varit bra!

• LinaJulia

Åh tack alla!! Vi kvinnor är fan bäst på att hjälpa varann, så fint! Vilka bra svar ni skriver!

• Måne09

Jag har också haft sådär ont, så man vaknar på natten av smärtan, men bebis mår bra i magen :) och då känns ju det mera ok att ha ont om allt är bra med bebis.

• Ensammamma2016

Jag håller alla mina tummar för er och vill samtidigt berätta min historia. För två år sedan fick vi ett missfall, jag hade inte så ont men blödde som kraftig mens i tre veckor. När det var över blev jag också gravid direkt och den graviditeten innehöll både blödningar (även i tredje trimetern) samt mycket molvärk. Molvärken är ju bland de vanligaste tecknet på graviditet och en del av växtfasen så det är heeelt i sin ordning. Vi fick en fantastisk son som ligger i min famn just nu, det bästa jag har!

Drabbades av ytterligare ett missfall nu för ca 3 veckor sedan. Fick en fasansfull smärta, kan jämföra den med smärtan vid förlossningen. Några dagar senare så började blödningen och vi förstod att det var ett missfall. Nu hoppas jag på samma tur att tajma ägglossningen igen så vår lilla älskling får ett syskon :)

• Anonym (Mimmi)

Får bara inte ihop det riktigt med tiden.

Ditt missfall startade för 2-3 veckor sen, och du har redan hunnit få ägglossning och plussat igen?

Stämmer det?

Önskar dig lycka till i alla fall!

• Anonym (B)

Det låter som missfall tyvärr.

• Anonym (öhh)
    Anonym (B) skrev 2017-05-16 06:22:10 följande:

Det låter som missfall tyvärr.

Sånt där är ju bara riktigt taskigt att gå in och skriva. 

För mig låter det som helt normal växtvärk. Visst har man ont i mer eller mindre grad vid missfall med, men har haft duktigt ont i de bra graviditeterna med. 

Så länge det inte förekommer en blödning skulle jag säga växtvärk iaf. 

• LinaJulia

Tack! Ja än så länge är det ingen blödning och värkarna i magen kommer inte lika ofta! Så vi får hålla tummarna!

Svar på tråden Ont i magen betyder det stundande missfall?