• Bellisimo

Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet

Hej! Tyckte det var svårt att hitta en tråd som passade in på mig och som inte redan innehåller 1000 inlägg som man inte orkar läsa ikapp ????

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (försök nummer 7) och tycker det vore lite kul att följas åt några stycken som också försöker bli gravida med första barnet och diskutera våra funderingar kring det :)

• Svar på tråden Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet
  • HannaA11

Hej!

Jag och min sambo slutade skydda oss för ett tag sedan så blir det en bebis vore det roligt. Vi har dock inte aktivt kämpat för att pricka in ägglossning eller så, men det är klart att man är lite förväntansfull inför BIM varje månad. Vi har inga barn sedan tidigare, men båda vill väldigt gärna ha.

• justme91

Hej!

Vi har precis börjat den här månaden med att försöka få värst första. Just nu känns allt spännande och nytt men försöker ställa in mig på att det kommer ta låååååång tid.. hur länge har ni andra försökt? :)

• Jooosen

Hej! Försöker oxå med första. Jag är 28 min kille 26. Andra försöket blir det. Har äl i helgen så hoppas vi får till det!! Började med äl test idag... men kör på inställningen att det kan ta tid...

• Bellisimo

Roligt att vi blir fler :)
    Jag är 28 i år och min sambo 30. Vi försökte lite halvhjärtat de första gångerna och använde inga ÄL-test eller liknande utan jag hade bara en app som heter "P tracker lite" där de visade när jag skulle ha ÄL. Men efter några försök och det inte blev något skaffade jag natural cycles för jag misstänkte att den andra appen visade fel (jag har ganska oregelbunden cykel) och visst var det så, hade ÄL på helt andra dagar! Idag fick jag ett positivt ÄL-test för första gången någonsin! (Tips köp digitala så ni slipper sitta o fundera på om linjerna verkligen är lika starka :P) så nu får man väl försöka få till det inom de närmsta 48 timmarna :P

• Cocosboll

Hej! Jag och min sambo försöker också bli gravida. Bor på en gård och vi båda har fasta jobb och ett tryggt liv, bara en bebis som saknas.

Vi är nu på försök två, nästa helg väntas ägglossning så då blir det mysmys ;)

• becca90

Hej :)

Jag och min sambo har försökt i ca 5 månader nu men det vill inte ta sig. Väntar just nu på mensen som är 3 dagar sen.. men negativa test.

Så nu väntar jag på mensen och sen börjar jag med rosenrot och munkpeppar :)

• Bellisimo
    becca90 skrev 2017-05-17 10:20:58 följande:

Hej :)

Jag och min sambo har försökt i ca 5 månader nu men det vill inte ta sig. Väntar just nu på mensen som är 3 dagar sen.. men negativa test.

Så nu väntar jag på mensen och sen börjar jag med rosenrot och munkpeppar :)

Hej hej! Håller tummarna att du får ett plus istället för mensen ;)

Har sett ibland att det pratats om rosenrot och munkpeppar men aldrig riktigt förstått vad det är?
  • Cocosboll

Alltså till hästar ger vi munkpeppar för att lugna deras brunst.

Känns därför så konstigt att vi ska äta det för att bli gravida

• becca90
    Cocosboll skrev 2017-05-17 11:24:39 följande:

Alltså till hästar ger vi munkpeppar för att lugna deras brunst.

Känns därför så konstigt att vi ska äta det för att bli gravida

Hahhaah! Förstår det!

Det är ju till för att öka ägglossningen :)
  • becca90
    Bellisimo skrev 2017-05-17 11:06:31 följande:

Hej hej! Håller tummarna att du får ett plus istället för mensen ;)

Har sett ibland att det pratats om rosenrot och munkpeppar men aldrig riktigt förstått vad det är?

Jaaa det hoppas jag med! Trodde jag fick mensen med lite lite rosa men nu kom det inge mer på hela dagen... haha

Googla lite så finns det massa trådar där det förklaras :)
Svar på tråden Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet