• scooby

Uppfällbar trappgrind, nån som har det?

Funderar på att köpa de uppfällbara trappgrindar som de har på Barnens Hus men skulle vilja veta om dessa är bra? Vi har inte möjlighet att ha någon annan sort än uppfällbara, eftersom det inte finns plats för vanliga. Är det någon som har bra/dåliga erfarenheter av sådana?

• Svar på tråden Uppfällbar trappgrind, nån som har det?
  • Pingla med en åsikt

rätt stor klämrisk....

• scooby

Ja, funderade på det jag oxå, men vi kan ju inte ha en vanlig grind tyvärr... Har du provat uppfällbar?

• TjorveniSkåne

Men än sådan där "rullgardin på tvären" då? Tror den heter kiddy guard.

• scooby

Puffar!!

TjorveniSkåne: Kiddy Guard, var finns såna? Nån som har erfarenheter av sådana?

• Norahs mamma

Jag har en fällgrind och jag älskar den! Har 2 rättare sagt

De kan fällas upp och öppnas på vanligt vis... Å så är de billigare än de vanliga.

Jag har en Segr, som är kanon! Och en Carena som inte alls är lika bra, irriterar mig på spärren...

• aneka

vi har två stycken från segr, som kan öppnas som vanligt och fällas upp. funkar superbra

• scooby

Vad bra! Var kan man köpa Segr? Är det dom som finns på Barnens Hus?

• Norahs mamma

Jag köpte min i den lokala leksaksaffären
    carenan på babyland.

Men jag tror att min svägerska köpte sin på barnens hus

Å så är de bra för man kapar de själv till rätt längd!

• Dalkulla74

Mina föräldrar hade en sån ihopfällbar grind till mina syskon. Nu vet jag inte om det berodde på att pappa har tummen mitt i handen men han skruvade fast den i gipsväggen och det satt dåligt då man hade fällt upp den x antal ggr per dag! Så istället för att fälla upp grinden då man skulle upp eller ner så hoppade vi tillslut över den. Poängen med den typen av grind försvann ju helt klart då!

• scooby

Ska ta å kika in på Barnens Hus nån dag och se om dom finns där!

Nån mer som har erfarenhet av uppfällbara grindar?

• kaksmulan

Vi har två stycken (vanliga i trä inköpta på Barnens hus). De är jättebra verkligen. Visserligen är det väl en klämrisk men barnen ska ju inte själva vara där och öppna och stänga...

Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • scooby

Nej, precis! Det är ju inte meningen att barn ska hålla på att öppna, man måste ju ha koll på dom ändå! Vad bra att det bara är positivt med grindarna! Man vill ju inte köpa några som är dåliga och inte säkra Konstigt att det inte finns några test på grindar.. Har kollat både på Råd och Rön och Vi föräldrar!

• vanilla

Vi har rullgardinsvarianten, den funkar jättebra. Finns på Babyland, tex.

• mina barn

Skulle rekommendera en Kiddy Guard, alltså rullgardinsvarianten.
    Den är hur bra som helst, och ingen klämrisk finns det.

Svar på tråden Uppfällbar trappgrind, nån som har det?