phantom skrev 2017-05-18 00:01:14 följande:
Tyvärr har ju MP forfarande väljare i stockholmsregionen. (Ingen utanför i landet bryr sig om MP eftersom MP inte bryr sig om dem)
Som borgerlig skulle jag aldrig rösta Lövén, det är ju med dem MP har regerat så jag förstår inte riktigt tankekjedjan där.
Tankekedjan är så här: Alliansen har lagt sig platt. Det är inte trovärdigt att presentera en politik och sen lägga sig platt i riksdagen. Jag kan inte rösta på något av de partierna.
Det viktigaste är att hålla sd,v och mp borta från makten. Enda sättet att göra det är att påverka den interna balansen i rödgrön röra genom att rösta på s. Ju störres blir desto mindre inflytande kan mp och v få.
Jag har således gett upp. Alliansen är alldeles för svaga och klena för att komma ifråga för en regering. I partiledardebatten ser vi hur de inte ens klarar att smasha in bollen i deras paradfrågor. Vad har hänt?
Som medborgare ser jag med förtvivlan på polariseringen i samhället, orsakad av de grupper som söker trygghet ute på kanterna. Dessa extrema ställningstaganden är dåliga för Sverige. Leder till en massa onödiga motsättningar. Detta förstärks också av att Alliansen lagt sig platt och vägrat ta ansvar för Sverige i en svår parlamentarisk situation.
Till sist tycker jag Löfvén gjort ett oväntat bra jobb. Han är och förblir en pajas. Skattehöjningarna är vansinniga, men sett till resten är det inte så tokigt.