Erfarenheter av starta eget bidrag!
Hoppas på att någon här kan hjälpa mig med lite information!
Det är så att jag gärna vill starta eget. Jag har varit arbetslös i ca 7 månader och har haft möten med arbetsförmedlingen ang starta eget bidrag samt särskilt stöd, detta är alltså ekonomiskt stöd där jag får behålla a kassa alternativt erhålla aktivitetsstöd under högst 6 mån samt extra penga för start av verksamheten.
Jag har ansökt om detta och har som sagt haft ett par möten och nu sist träffade jag en handläggare som har hand om mitt ärende och han tror på min affärsplan osv.
Problemet är dock att jag har ca 6000 i skuld hos kronofogden och pga det menar han på att de antagligen inte kommer godkänna min ansökan. Detta är skulder från CSN och en gammal el räkning.
Jag har förklarat lite kort att jag har med hjälp av min sambo betalt nästan alla skulder, ca 60 000 de senaste 3 månaderna och pga att jag inte har någon inkomst så kan vi inte betala mer just nu.
Jag är mitt i depression och kämpar på som fan för att inte bli helt knäckt av mottgångarna och pga av denna depressionen har jag helt glömt bort att betala a kassan, så nu har de stängt av mitt medlemskap, jag har dock ansökt om medlemskap på nytt, men detta innebär att de 3000 jag får ut från dom i månaden lär dröja. Så min sambo drar hela det ekonomiska lasset just nu.
'Vi har verkligen inga marginaler, vi lever just nu under riksnormen och har det jävligt kämpigt rätt ut sagt.
Så vad jag undrar är om ni vet något fall där de godkänna dessa bidrag till någon med en skuld hos KM?
Behöver hjälp hur jag ska hantera ett avslag då jag kommer överklaga detta då detta företaget är min enda chans in i arbetslivet.
Hur ska jag formulera mig?