• Anonym (Regn)

Storlek Didriksons regnkläder

Hej!

Min dotter var vid förra månadens kontroll på BVC 98 cm lång. Till hösten behöver hon nya regnkläder. Didrikson verkar ha bra regnkläder, men deras storlekar är 90, 100, 110 osv. Borde jag köpa 100 eller 110 till hösten? Lär väl växa lite under sommaren men inte 12 cm. Å andra sidan är det ju bra att ha lite att växa i. Nån som har lite koll på deras storlekar?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storlek Didriksons regnkläder
  • Linnis92

Jag upplever deras kläder som stora i storleken så jag hade kört på 100. 110 blir tält.. sonen har 90 i sitt fortfarande och han är ca 98 cm också. Och det är fortfarande stort. Dessutom är byxorna flexibla i längden.

• Anonym (Regn)
    Linnis92 skrev 2017-05-19 16:07:14 följande:

Jag upplever deras kläder som stora i storleken så jag hade kört på 100. 110 blir tält.. sonen har 90 i sitt fortfarande och han är ca 98 cm också. Och det är fortfarande stort. Dessutom är byxorna flexibla i längden.

Tusen tack! <3
  • LFF

Jag har Didrikssons regnkläder (både fodrade och ofodrade) och deras storlek 90 börjar nu bli lite för små. De är nu 101 långa ungefär, tvillingar.

• Anonym (Regn)
    LFF skrev 2017-05-19 16:16:23 följande:

Jag har Didrikssons regnkläder (både fodrade och ofodrade) och deras storlek 90 börjar nu bli lite för små. De är nu 101 långa ungefär, tvillingar.

Då funkar nog 100 för oss. :) Tack!
Svar på tråden Storlek Didriksons regnkläder