• brittle

Finns det en barnvagn som endast är 50 cm bred?

Hej!

Jag skulle vilja ha en enkelvagn som komplement till min dubbelvagn (emmaljunga dv 735). Jag är på jakt efter en vagn som går in i vår hiss, men den har en gallergrind som inte går att skjuta åt sidan mer än så att det blir en öppning på 51 cm... sen är utrymmet innanför gallergrinden större. Skulle gärna ha kompletterat med emmaljungas viking enkelchassi, men det är 53 cm brett. 

Har googlat i evigheter utan att ha blivit klokare.. Finns det någon vagn (som fungerar från nyfödd) som är ca 50 cm bred? Antingen med liggdel eller mjuklift, bara barnet är mot mig. 

Dessutom, finns det någon här som har emmaljunga viking och kan svara på om man skulle kunna "knixa" in vagnen i hissen i alla fall? Vore supertacksam för alla förslag och idéer! 

• Svar på tråden Finns det en barnvagn som endast är 50 cm bred?
  • Griseknoen35

Längesen jag hade vagn nu men har du kollat hur bred brio smile är om den finns kvar? Den sades när den kom att den skulle vara riktigt smal och gå in i de flesta hissar.

• Det kommer bli bra

Babyzen Yoyo0+ om du bara ska vagnen som komplement till din Emmaljunga double. 

Eller att du tar av liggdel och lämnar chassi i källare, trappupggång, etc? Alternativt en smidig vagn att fälla ihop. jag har själv haft Emmaljunga Viking och tyckt mkt om den, däremot är den inte smidig att slå ihop. Då tycker jag tex Bugaboo är smidigare, att lyfta av ligg/sittdel och sedan ta chassit under armen ihopfälld - går på ett kick. 

• brittle

Anledningen till att jag vill att vagnen ska gå in i hissen är för att jag har tvillingar.. tänkte ha en i bärsele och en i vagn ibland (om det gårDrömmer). Gillar inte att bära liggdelarna samtidigt eller en liggdel samtidigt som jag har selen på mig. 

• Anonym (K)

Säger också yoyo 0+. Har själv den men som resevagn, inte pga liten hiss. Jag älskar den! Liggdelen är visserligen liten men funkar bra ändå. Det är ingen kant i fotänden så fötterna kan sticka ut när bebisen blir längre. Åkpåsen (när det är kallt annars kan man ta av den helt) har extra utrymme i fotänden när barnet växer.

• Emz3

Hej Britt, vi har också liten hiss, 52 cm bred, och fick tipset i butik att Emmaljunga Vikinig fast med punkteringsfria däck går in, då är bredden 51,5 cm. Med "vanliga" däck mäter den 53 cm, så valet av däck gör den lilla skillnaden så att vi får in barnvagnen i hissen. Lycka till! /E

• Anonym (Hejhej)

Emmaljunga nxt90 är väl smal?

• BugabooDonkeyHauck4S

Jag har en bugaboo donkey mono som min standard vagn den är 60 cm bred.

Köpte idag en resevagn då vi ska utomlands i juli.

Hauck 4S heter den. Just nu rea på Jollyroom (2000kr nu, tidigare 5600kr)

Den är ca 35-38 cm bred! Så liten och smidig!

Rekommenderar verkligen!! Superlätt dessutom!

Det ingår liggdel, sittdel och babyskydd till den!

Svar på tråden Finns det en barnvagn som endast är 50 cm bred?