• snuttis86

    desperat mamma som behöver hjälp.

    Hejsan. Jag är en tjej på 31 år. Jag har ett barn på snart 6år. Som blev sol plaserad sen han var nästan 1 år gamla. Socialtjänsten gjorde en utredning på en gång när barnet blev fött. Innan jag fick min son var jag missbrukare men har idag varit drågfri i 7 år. Och fösta utredningen soc gjorde kom dom fram till att dom inte var orolig över mitt barn sen flyttade jag hem till den ort min familj bodde på. Och då blev det en ny utredning och den socialtanten viste vem jag var. Och bara kollade på hur jag var förr och inte den jag var . Så min son fick flytta till en annan familj och har bott där nu i 4 år. Allt det gjorde att jag mådde dåligt och la in mig på psykiatrin för att få hjälp med att jobba på mig själv så att jag skulle må bättre. Och jag har haft umgänge med min son. Ibland 1 gång i veckan några timmar sen 2 gånger i månaden. Det har gått upp och ner för familjehemmet har inte gått med på att utöka umgänget. Men i dag sen 2,5 år sedan har jag gått med på alla krav socialtjänsten kräft . Varit drågfri flera år sök hjälp på psykiatrin. Pratat med en kurator. Har gått med på att någon från socialtjänsten är med på umgänget. Jag har gjort allt. Och som det ser ut idag så träffar jag min son själv och har gjort det ett tag nu. Min son kommer till mig 1 gång i veckan i 6 Tim och en lördag i månaden heldag. Och socialtjänsten och jag har pratat om att jag vill ha mera umgänge och det har jag sakta i flera år men det har inte hänt någe. Sen har jag fått en ny handledare som är trevlig. Och jag har pratat med henne om att jag vill ha 1 hel dag i veckan och 1 lördag i månaden och att min son ska börja sova över , och att jag ska kunna ha han mer under sommaren. För sen börjar han skolan så då blir det ju inge på veckor utan helger. Och min handläggare på soc tyckte att det var en bra idé. Så nu har jag gått och trots det att det ska bli så. Men fick veta av familje hemmet att det inte blev av. Och det är familjehemmet som inte vill att umgänget ska utökas. Och när jag frågar varför till soc eller familjehemmet så får jag aldrig någe svar..... snälla behöver hjälp vad kan jag göra. Och fin det någon lag om hur mycket jag får träffa min son när han är familjeplaserad frivilligt?

  • Svar på tråden desperat mamma som behöver hjälp.
  • Anonym (Kämpa)

    Vad bra du är som kämpat dig tillbaka! Fan vad starkt! Om du har möjlighet kontakta en bra advokat som kan hjälpa dig. Det är i princip omöjligt att "slåss" mot socialtjänsten själv när familjehemmet vägrar samarbeta. Under tiden, spela in alla samtal där de inte svarar på dina frågor eller lovar saker, så det finns som stödbevis senare.

Svar på tråden desperat mamma som behöver hjälp.