• Anonym (58ty68r)

Hur mycket tjänar butikschefer för någon klädbutik?

Hur mycket tjänar butikschefer för någon klädbutik?

• Svar på tråden Hur mycket tjänar butikschefer för någon klädbutik?
  • Anonym (Straga)

Det beror helt på om de har de gamla handelsavtalen eller tjänstemanavtal. De sistnämnda suger. Då kan de plocka bort övertidsersättning o ob mot att du har en "högre" grundlön o typ en veckas extra semester... Jag tjänade iaf mer som butikssäljare än som butikschef haha. Pga OB:n. Då har jag arbetat på två olika kedjor. Stora butiker, typ HM, kan jag tänka mig att du tjänar bättre än mindre dock.

Men i en mindre butik är du heller aldrig ledig... Minsta grej som skiter sig så är det så vackert du som får åka in o jobba. Efter 15 år i butik o som bc så är jag såååå trött på skiten. Men självklart har det varit roligt också.

• Anonym (Hanna)

Min gamla butikschef (Lindex i mellanstor stad) tjänade 27.000 i månaden drygt. Nackdelen med butikschef är att du inte får OB, så som någon annan sa så tjänar man typ mer som säljare..

• Anonym (Säljare)

Det beror på vilken butik man jobbar för. Lägsta jag har hört är 18000... Sen vill jag rätta det inlägg där det står att SÄLJARE i butiken tjänar bättre eller vad det nu stod ordagrant. Jobbar man i butik så är man försäljare, butiksförsäljare inom olika områden. Arbetar man mot företag eller ute på fältet så är man säljare, vilket är ett helt annat arbete som kräver en helt annan kompetens. Men jag vet att det har blivit en trend att alla ska kalla sig säljare, dock är man inte det per definition när man jobbar i butik och säljer kläder eller på McD och kränger burgare.

• Anonym (Säljarens)
    Anonym (Säljare) skrev 2017-05-20 17:45:13 följande:

Det beror på vilken butik man jobbar för. Lägsta jag har hört är 18000... Sen vill jag rätta det inlägg där det står att SÄLJARE i butiken tjänar bättre eller vad det nu stod ordagrant. Jobbar man i butik så är man försäljare, butiksförsäljare inom olika områden. Arbetar man mot företag eller ute på fältet så är man säljare, vilket är ett helt annat arbete som kräver en helt annan kompetens. Men jag vet att det har blivit en trend att alla ska kalla sig säljare, dock är man inte det per definition när man jobbar i butik och säljer kläder eller på McD och kränger burgare.

Jag jobbade på en Coopbutik och i mitt avtal står det att jag är säljare. Så verkar inte vara som du skriver jämt.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Säljare) skrev 2017-05-20 17:45:13 följande:

I mitt anställningsavtal stod det säljare.
  • Anonym (kvar)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-05-20 18:48:53 följande:
    I mitt anställningsavtal stod det säljare.
    Är du kvar som säljare är det utvecklande?
Svar på tråden Hur mycket tjänar butikschefer för någon klädbutik?