• Ariellan

    Överaktivt immunförsvar?

    Hej!

    Har en fråga till er som har koll på det här med att överaktivt immunförsvar kan påverka chansen att bli gravid.

    Jag har PCO och behandlas med Letrozol, vilket har gett mig ägglossning varje cykel. Vi är på sjätte omgången och det tar sig inte. Alla blodprover har varit bra på mig och min sambo har tagit ett spermaprov som varit bra.

    Jag har också haft problem med feber och högt CRP runt 100 mellan ägglossning och mens vissa 3 av dessa 6 cykler. Mina leukocyter har också varit aningen förhöjda då. Är under pågående utredning och läkarna vet inte riktigt vad det kan vara.

    Är detta något tecken på överaktivt immunförsvar?

  • Svar på tråden Överaktivt immunförsvar?
  • UndrandeSökare

    Ja, det kan vara tecken på att du inte tål ditt eget progesteron eftrsom CRP går upp då. Tyvärr inget som kan behandlas i Sverige. Kontakta Penny på ivfSerum.

    Om någon kan hjälpa dig så är det bara hon.

  • Ariellan
    UndrandeSökare skrev 2017-06-03 18:12:21 följande:

    Ja, det kan vara tecken på att du inte tål ditt eget progesteron eftrsom CRP går upp då. Tyvärr inget som kan behandlas i Sverige. Kontakta Penny på ivfSerum.

    Om någon kan hjälpa dig så är det bara hon.


    Jag har tagit immunprover hos Marie på fertilitetplus så tänkte isåfall testa med kortison mm man får då och om det inte fungerar blir det att kontakta ivf serum. Kan dom skriva ut mediciner utan att man åker dit eller hur fungerar det och måste man göra ivf för att få hjälp eller kan man försöka på egen hand med hjälp av mediciner ?
  • UndrandeSökare

    Hej ! Man måste åka till Aten och göra utredning hos dem. De är också mycket duktiga på hysto, mensblodtest, sperm dna fragmentationstest och annat. Även de som blir gravida naturligt kan göra utredning hos dem.

    Jag har gjort deras mensblodtest (det kan man däremot göra från Sverige kostar ca 3000kr).

    Hittar de något så ingår kostnaden för recept.

    Men medicinen får man betala själv.

    Så börja spara pengar nu så kan ni förhoppningsvis resa till Aten nästa år. Tänk på att alla kliniker i Aten har semesterstängt i en hel månad varje år (tror det är hela augusti).

Svar på tråden Överaktivt immunförsvar?