• Anonym (Kaffedraken)

    Vill ha barn

    Hej.

    Jag är en omtänksam tjej som fullkomligt älskar barn.

    Jag har alltid velat ha barn och på senare tid är längtan så stark att jag inte vill vänta längre.

    Dessvärre har jag som det ser ut just nu ingen fysisk möjlighet till att själv bli gravid på grund av en del bekymmer med mina äggstockar.

    Ingenting som är konkret eller 100% än då jag genomgår utredningar. (Som för övrigt tar såååån tid)

    Så läser jag emellertid om föräldrar som misshandlar sina små spädbarn, som kastar ut dem från balkongen, spädbarn som hittas i en konteiner och det ena med det andra.

    Jag blir så himla arg!! Man måste ju ta sitt ansvar och kan man inte det så får man ju vidta en åtgärd för barnets bästa!!!

    Nu till vad jag verkligen vill skriva om.

    Jag vet att det låter flummigt och med så lite information som jag uppger om mig själv är det kanske lite svårt att avgöra, men jag undrar lite kring adoption.

    Inte via någon organisation eller något sådant.

    Utan jag tänker mer om man säger att det finns en familj eller en kvinna åtminstone son är gravid men som inte vill ta hand om barnet, men som ändå kan tänka sig att genomgå graviditeten, hade det inte varit underbart om man kunnat ha privat kontakt med paret/kvinnan och kommit överens om att överlåta barnet till någon som verkligen vill ha barn, men som kanske inte kan? Och som kan tänka sig att ta vid direkt efter födseln och dylikt?

    Jag hade inte haft några som helst bekymmer med det, tvärtom!

    (Jag är en mycket skötsam tjej, med jobb, goda förutsättningar för att ta hand om ett litet barn och skulle göra vad som helst för att få en liten plutt!

Svar på tråden Vill ha barn