• Anonym (Renovatören)

Vad kostar det att helrenovera en lägenhet i Stockholm

Hej alla. Jag har sett en lägenhet jag vill köpa men den behöver en del renovering innan jag är nöjd med den och vill därför veta vad det kan kosta så jag tar med det i min budjet. 
    Lägenheten är på 100 kvm fördelat på 3 rum och kök. Det är två stora sovrum och jag tror jag vill dela upp dom så att barnen får egna rum. Köket är ok men jag tror jag vill göra om det ändå. Det är rätt litet så jag vill fixa det så det blir optimalt med bänkar och förvaring.
    Badrummet är fräscht och behöver inget jobb alls.
    Sedan är det alla ytskikt, slipa golv, måla väggar, målning, lite tapeter osv. Kanske platsbygga ett par hyllor och en säng. Lägenheten är från sekelskiftet med c:a 3-4 meters takhöjd.
    Jag kommer inte göra något arbete själv utan lejer ut allt.
    Vad tror ni det kommer kosta inkl allt? Jag förstår att det är svårt att räkna på men om vi utesluter köket med skåp osv och bara räknar golv och väggar där. Och vad kan ett pyttelitet kök kosta? 

• Svar på tråden Vad kostar det att helrenovera en lägenhet i Stockholm
  • Anonym (Kdbdbd)

Begär in offerter istället.

• Anonym (Renovatören)
    Anonym (Kdbdbd) skrev 2017-05-21 15:32:34 följande:

Begär in offerter istället.

Jo alltså, naturligtvis ska jag göra det. Det var inte vad jag frågade om. Det jag är intresserad av är om det kommer gå på 300.000 kr, 500.000 kr, en miljon? Ännu mer? Mellan tummen och pekfingret, vad kan jag förvänta mig?
  • Anonym (Tomas)

Hur långt är ett snöre?

• Glinda från Oz

Det beror ju helt på vad för material du använder och såvidare, jag menar en tapetrulle kan ju kosta allt mellan 50-1000 kronor per rulle tillexempel. Jag skulle tro att det går på 200 000 och uppåt om du inte ska renovera badrummet.

• Anonym (Renovatören)
    Anonym (Tomas) skrev 2017-05-21 16:09:24 följande:

Hur långt är ett snöre?

Du får gärna fråga frågor om du med hjälp av svaren kan göra ett bättre underlag. Det där hjälper dock ingen.
  • Anonym (Renovatören)
    Glinda från Oz skrev 2017-05-21 16:13:14 följande:

Det beror ju helt på vad för material du använder och såvidare, jag menar en tapetrulle kan ju kosta allt mellan 50-1000 kronor per rulle tillexempel. Jag skulle tro att det går på 200 000 och uppåt om du inte ska renovera badrummet.

Då utgår jag från att du inte har räknat med köket? Det låter väldigt "billigt"? Jag har aldrig lejt ut renovering så jag har så svårt att ens uppskatta kostnader!
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Renovatören) skrev 2017-05-21 17:33:05 följande:
    Du får gärna fråga frågor om du med hjälp av svaren kan göra ett bättre underlag. Det där hjälper dock ingen.
    Och våra gissningar hjälper inte heller.

Vill du ha seriösa svar, så lägg ut en lista på vad du vill ha gjort med det material du vill köpa, samt prislistor.
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Renovatören) skrev 2017-05-21 17:36:18 följande:
    Då utgår jag från att du inte har räknat med köket? Det låter väldigt "billigt"? Jag har aldrig lejt ut renovering så jag har så svårt att ens uppskatta kostnader!
    Så länge du inte kan precisera exakt vad du vill ha gjort och vilka material du vill ha, så kan du inte få några exakta priser. 
  • Anonym (Mycket)

Jag fick offert på mitt badrum som är på 6 kvadratmeter. Arbetskostnader enbart, allt material tillkommer. 175000

• Anonym (martine)
     Ytskikt, slipa golv, måla väggar, målning, lite tapeter är inte särskilt dyrt i arbetskostnad och behöver inte vara det i material heller, beroende på vad du väljer. Och också beroende på vad som finns där innan som sätter ramar för vad det behövs för grundläggande jobb.

Däremot platsbyggda hyllor samt renovering av kök är dyrare poster. Och köket är helt beroende på om du väljer IKEA skåp eller något jättedyrt alternativ. 

Badrumsrenovering också, men det ska du ju inte göra.

Om du tar normalbilliga alternativ, och det inte är särskilt mycket prep-jobb så landar du väl någonstans på 200 - 300 000 tror jag.

men börja ta in offertar.
Svar på tråden Vad kostar det att helrenovera en lägenhet i Stockholm